معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های اقتصادی و دانشجویی بازار


معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های اقتصادی و دانشجویی بازار

در این مطلب با بهترین لپ تاپ های اقتصادی و دانشجویی از برندهای ایسوس، لنوو، ایسر و اچ‌پی آشنا می‌شوید. همزمان با آغاز فصل پاییز و شروع نیم‌سال تحصیلی دانشگاه‌ها، بسیاری از دانشجویان به دنبال خرید لپ تاپ برای سال تحصیلی جدید هستند. یک لپ تاپ با کیفیت و مناسب، وسیله‌ای است که هر دانشجویی برای انجام کارهای درسی، تحقیقات، ارائه‌ها و غیره نیاز...

در این مطلب با بهترین لپ تاپ های اقتصادی و دانشجویی از برندهای ایسوس، لنوو، ایسر و اچ‌پی آشنا می‌شوید.

همزمان با آغاز فصل پاییز و شروع نیم‌سال تحصیلی دانشگاه‌ها، بسیاری از دانشجویان به دنبال خرید لپ تاپ برای سال تحصیلی جدید هستند. یک لپ تاپ با کیفیت و مناسب، وسیله‌ای است که هر دانشجویی برای انجام کارهای درسی، تحقیقات، ارائه‌ها و غیره نیاز دارد.

در این شرایط بد اقتصادی بسیاری از دانشجویان به دنبال خرید یک لپ تاپ دانشجویی با کیفیت و با قیمت اقتصادی هستند و قیمت لپ تاپ در کنار کیفیت آن به مهم‌ترین معیارهای خرید دانشجویان تبدیل شده است.

خرید لپ تاپ دانشجویی با کیفیت همراه با بودجه خرید محدود، کمی کار را دشوار می‌کند، به هر شکل جنس با کیفیت قیمت خودش را دارد اما حتی در این بازار خراب نیز می‌توان لپ تاپ های دانشجویی با کیفیت را با قیمتی اقتصادی تهیه کرد.

در حال حاضر برندهایی همچون لنوو، ایسوس، ایسر و HP لپ‌تاپ‌های متنوعی در بازار دارند که برخی از آن‌ها با وجود قیمت مناسب از مشخصات قدرتمندی بهره می‌برند و برای انجام کارهای روزانه و دانشجویی مناسب هستند.

ما در بخش مشاوره خرید لپ‌تاپ آی‌تی‌رسان تاکنون مطالب مختلفی در خصوص خرید بهترین لپ‌تاپ از برندهای مختلف و برای نیازهای مختلف نوشته‌ایم اما حالا به مناسبت شروع فصل تحصیلی قصد داریم تا بهترین لپ تاپ های دانشجویی و اقتصادی بازار را به شما معرفی کنیم، همراه ما باشید:

لنوو آیدیاپد S145

لنوو آیدیاپد S145 یک لپ تاپ سبک، جمع و جور و با کیفیت است. این لپ‌تاپ 14 اینچی 1.6 کیلوگرم وزن دارد که کاملا برای حمل و نقل مناسب است. لنوو برای کاهش وزن این لپ‌تاپ، درایو نوری آن را حذف کرده بنابراین اگر به درایو نوری نیاز دارید، این مدل خیلی مناسب شما نیست.

معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های اقتصادی و دانشجویی بازار

پردازنده سلرون N4000 هر چند پردازنده‌ای سطح پایین محسوب می‌شود اما با فرکانس تا 2.6 گیگاهرتز از پس کارهای روزانه و دانشجویی سبک بر می‌آید. این لپ تاپ 4 گیگابایت رم از نوع DDR4 دارد و از گرافیک مجتمع اینتل 600 بهره می‌برد. باتری با ظرفیت 30 وات ساعت، اسپیکرهای استریو و پورت USB 3.1 از دیگر مشخصات این لپ تاپ هستند.

مشخصات لنوو آیدیاپد S145

وزن: 1.6 کیلوگرمنمایشگر: 14 اینچ TFT LCDپردازنده: سلرون N4000رم: 4 گیگابایتگرافیک: UHD Graphics 600حافظه داخلی: یک ترابایت HDDباتری: 30 وات ساعتلنوو آیدیاپد 3

لپ تاپ آیدیاپد 3 مدل‌های مختلفی دارد اما ما مدل سلرون با 4 گیگابایت رم را به شما معرفی می‌کنیم. لنوو به طور کلی به ساخت لپ تاپ های اقتصادی شهرت دارد، این مدل لنوو نیز با داشتن مشخصات متوسط و قیمت پایین، برای کارهای دانشجویی مناسب است.

معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های اقتصادی و دانشجویی بازار

لنوو در این لپ تاپ از پردازنده سلرون N4020 استفاده کرده، دیگر مشخصات آیدیاپد 3 به مدل آیدیاپد S145 که معرفی شد شباهت دارد اما باید گفت که این لپ تاپ نمایشگر بزرگ‌تر، ابعاد بزرگ‌تر و باتری با ظرفیت بیشتری دارد و مدت طولانی‌تری بدون نیاز به شارژ می‌توان از آن استفاده کرد.

مشخصات لنوو آیدیاپد 3

وزن: 1.7 کیلوگرمنمایشگر: 15.6 اینچ TFT LCDپردازنده: سلرون N4020رم: 4 گیگابایتگرافیک: UHD Graphics 600حافظه داخلی: یک ترابایت HDDباتری: 45 وات ساعتایسوس M409DA

دانشجویانی که به دنبال یک لپ تاپ ارزان قیمت از برند ایسوس هستند می‌توانند مدل M409DA را خریداری کنند. همانطور که می‌دانید ایسوس همراه لپ‌تاپ‌های خود یک کیف لپ‌تاپ و یک ماوس هم به عنوان هدیه به خریداران می‌دهد و این دو کادو خود ارزش خرید لپ‌تاپ‌های ایسوس را افزایش می‌دهد.

معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های اقتصادی و دانشجویی بازار

ایسوس M409DA با 1.6 کیلوگرم وزن از لپ‌تاپ‌های سبک بازار است، این مدل نیز بدون درایو نوری و ویندوز عرضه شده و برخلاف دو مدل قبلی از پردازنده شرکت AMD استفاده کرده است. پردازنده ریزن 3 مدل 3250U قدرتمندتر از مدل‌های سلرون معرفی شده است، بنابراین این لپ تاپ با قیمت بیشتر، قدرت بالاتری هم دارد هرچند همچنان از گرافیک داخلی و مجتمع AMD بهره می‌برد.

مشخصات ایسوس M409DA

وزن: 1.6 کیلوگرمنمایشگر: 14 اینچ TFT LCDپردازنده: ریزن 3 3250Uرم: 4 گیگابایتگرافیک: RADEON VEGA 3حافظه داخلی: یک ترابایت HDDباتری: 41 وات ساعتاچ‌پی cf0006dx

لپ تاپ اچ‌پی cf0006dx یک لپ تاپ اقتصادی و دانشجویی ویژه است. این مدل برای افرادی ساخته شده که به دنبال لپ‌تاپ ارزان قیمت هستند و در عین حال هم قدرت سخت افزاری و هم سرعت سیستم برایشان اهمیت ویژه‌ای دارد. این لپ‌تاپ 14 اینچی تنها 1.4 کیلوگرم وزن دارد و بدون هارد دیسک عرضه شده، اچ‌پی در این مدل به جای حافظه دیسک سخت، از 128 گیگابایت SSD استفاده کرده که سرعت بسیار بیشتری دارد. در عین حال ویندوز 10 اورجینال نیز بر روی این لپ‌تاپ نصب شده و به این ترتیب با خرید آن یک ویندوز اوجینال نیز خواهید داشت.

معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های اقتصادی و دانشجویی بازار

از مشخصات سخت افزاری این مدل می‌توان به پردازنده اینتل Core i3 مدل 7100U اشاره کرد. گرافیک مجتمع اینتل 620 و 4 گیگابایت رم از دیگر مشخصات سخت افزاری این مدل هستند.

مشخصات اچ‌پی cf0006dx

وزن: 1.4 کیلوگرمنمایشگر: 14 اینچ WLED Backlitپردازنده: اینتل Core i3 مدل 7100Uرم: 4 گیگابایتگرافیک: Intel HD Graphics 620حافظه داخلی: 128 گیگابایت SSDباتری: 41 وات ساعتایسر Aspire 3 A315 i3

زمان آن رسیده تا به مدل‌های قدرتمندتر بپردازیم، مدل‌هایی مانند ایسر اسپایر 3 که پردازنده Core i3 نسل ده دارند و از تراشه گرافیکی مجزا بهره می‌برند. ایسر در اسپایر 3 خود از یک نمایشگر 15.6 اینچی فول‌اچ‌دی استفاده کرده است. این مدل به پردازنده قدرتمند اینتل Core i3 مدل 1005G1 مجهز شده و دارای گرافیک جداگانه جی‌فورس MX330 است. به این ترتیب لپ تاپ دانشجویی ایسر Aspire 3 A315 برای کار‌های گرافیکی، طراحی و مهندسی نسبتا مناسب خواهد بود.

معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های اقتصادی و دانشجویی بازار

لپ تاپ ایسر ویندوز ندارد و بدون درایو نوری طراحی شده، البته نبود درایو نوری باعث نشده تا وزن لپ تاپ کاهش پیدا کند زیرا این مدل 2.1 کیلوگرم وزن دارد. یک ترابایت حافظه دیسک سخت و 4 گیگابایت رم از دیگر مشخصات لپ تاپ ایسر هستند.

مشخصات ایسر Aspire 3 A315

وزن: 2.1 کیلوگرمنمایشگر: 15.6 اینچ فول‌اچ‌دیپردازنده: اینتل Core i3 مدل 1005G1رم: 4 گیگابایتگرافیک: Geforce MX330حافظه داخلی: یک ترابایت HDDباتری: 45 وات ساعتایسر Aspire 3 A315 i5

ایسر مدل Aspire 3 A315 با پردازنده i5 و رم ارتقا پیداکرده نیز در بازار وجود دارد و یک مدل مناسب دانشجویان محسوب می‌شود. این لپ تاپ مشخصاتی همچون مدل قبلی دارد اما پردازنده آن از Core i3 به i5 تبدیل شده که این یعنی کش پردازنده به 6 مگابایت و فرکانس آن تا 3.6 گیگاهرتز رسیده است.

معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های اقتصادی و دانشجویی بازار

رم این مدل نیز از 4 گیگابایت به 8 گیگابایت ارتقا پیدا کرده اما دیگر موارد مانند وزن، نمایشگر، باتری، کارت گرافیک و غیره ثابت مانده است.

مشخصات ایسر Aspire 3 A315 i5

وزن: 2.1 کیلوگرمنمایشگر: 15.6 اینچ فول‌اچ‌دیپردازنده: اینتل Core i5 مدل 1035G1رم: 8 گیگابایتگرافیک: Geforce MX330حافظه داخلی: یک ترابایت HDDباتری: 45 وات ساعتلنوو L340

اگر بخواهید کمی بیشتر هزینه کنید، لپ تاپ 15 اینچی لنوو L340 قابل خریداری است. این لپ تاپ دیگر مدل اقتصادی محسوب نمی‌شود اما برای دانشجویان بسیار مناسب است. این مدل با پردازنده و گرافیک AMD ساخته شده و حافظه اصلی و رم آن بیش از دیگر لپ‌تاپ‌های این مقاله است.

معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های اقتصادی و دانشجویی بازار

در این مدل شاهد استفاده از پردازنده ریزن 5 مدل 3500U در کنار 16 گیگابایت رم و گرافیک مجتمع رادئون Vega 8 هستیم. این مدل هم بدون درایو نوری ساخته شده اما وزن آن به 2.2 کیلوگرم می‌رسد. در بخش حافظه یک ترابایت حافظه دیسک سخت و 256 گیگابایت SSD دارد که هم فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی فایل در اختیار شما قرار می‌دهد و هم سرعت بسیار بالایی دارد.

مشخصات لنوو L340

وزن: 2.2 کیلوگرمنمایشگر: 15.6 اینچ Wled backlitپردازنده: ریزن 5 مدل 3500Uرم: 16 گیگابایتگرافیک: Geforce MX330حافظه داخلی: یک ترابایت HDD به همراه 256 گیگابایت SSDباتری: 45 وات ساعتاچ‌پی پاویلیون x360

سری لپ‌تاپ‌های پاویلیون اچ‌پی را حتما می‌شناسید. مدل پاویلیون x360 یکی از خاص‌ترین لپ‌تاپ‌های این سری است که همانطور که از نامش پیداست، لولای آن 360 درجه می‌چرخد. نمایشگر 14 اینچی این مدل لمسی است و زمانی که لولا 360 درجه می‌چرخد، لپ تاپ به تبلت تبدیل شده و می‌توانید از صفحه لمسی آن استفاده کنید.

معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های اقتصادی و دانشجویی بازار

همراه با این لپ تاپ یک قلم هم برای شما فرستاده می‌شود که با آن می‌توانید متن نوشته یا کار طراحی انجام دهید، به این ترتیب پاویلیون یک مدل دانشجویی ویژه محسوب خواهد شد. در این مدل از پردازنده Core i3 مدل 1115G7 با گرافیک مجتمع اینتل UHD استفاده شده است. همچنین 256 گیگابایت حافظه SSD، هشت گیگابایت رم، ویندوز 10 و باتری 41 وات ساعتی از دیگر مشخصات این لپ تاپ هستند.

مشخصات پاویلیون x360

وزن: 1.6 کیلوگرمنمایشگر: 14 اینچ Wled backlitپردازنده: Core i3 مدل 1115G7رم: 8 گیگابایتگرافیک: UHD گرافیکحافظه داخلی: 256 گیگابایت SSDباتری: 41 وات ساعت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا