مرگ و میر روزانه کرونا در 16 استان کمتر از 5 نفر شد


مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاثیر واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر بیماران کووید19 کاملا مشهود است و مرگ و میر روزانه کرونا د...

مرگ و میر روزانه کرونا در 16 استان کمتر از 5 نفر شد

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاثیر واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر بیماران کووید۱۹ کاملا مشهود است و مرگ و میر روزانه کرونا در ۱۶ استان کشور، کمتر از ۵ نفر بود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، روند کاهش مرگ و میر روزانه بیماری کرونا در کشور پس از عبور از قله خیر پنجم بیماری مشهود است به گونه ای که مرگ و میر جدید روزانه در ۱۶ استان کشور، امروز کمتر از ۵ نفر بود که یکی از عمده ترین دلایل آن در کنار فداکاری ها و تلاش های شبانه روزی مدافعان سلامت، تسریع در واکسیناسیون عمومی علیه کرونا است.

بیشتر این استان ها از استان هایی هستند که سن واکسیناسیون در آنها تا قبل از برداشتن محدودیت سنی، کمتر از سایر نقاط کشور بود و یا درصد پوشش واکسیناسیون در آنها مناسب بوده است.

بر اساس این گزارش استان های کرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونا نداشته اند و در استان های یزد، ایلام، سمنان و سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته، فقط یک مورد مرگ و میر کرونایی ثبت شده است.

همچنین استان های مرکزی، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در این بازه زمانی، هر کدام فقط دو مورد مرگ و میر کووید۱۹ داشتند و در استان های همدان، اردبیل و زنجان در شبانه روز گذشته، سه مورد مرگ و میر کرونایی ثبت شده است.

در این گزارش تصریح شده است : همچنین در استان خراسان شمالی، ۴ مورد و در استان های لرستان و چهارمحال و بختیاری، ۵ مورد مرگ و میر بیماران کووید۱۹ ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۹ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که مجموع فوت شدگان به ۱۱۹ هزار و ۶۴۹ نفر رسید. بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۴۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۲۱۹ نفر از آنها بستری شدند.

همچنین تا کنون ۳۶ میلیون و ۳۰۳هزار و ۸۲۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۵میلیون و ۶۴۶ هزار و ۹۶۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵۱ میلیون و ۹۵۰هزار و ۷۸۳ دُز رسیده است.

در شبانه روز گذشته، ۹۹۱ هزار و ۸۰۱ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

در حال حاضر ۲۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۲۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۵ شهر در وضعیت زرد و ۳۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

کرونا اوایل اسفند ۹۸ در ایران شیوع یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی