شوکه کننده: چرا باید نوشیدن آب پرتقال را متوقف کنید؟!


آیا آب پرتقال به اندازه نوشابه برای شما مضر است؟

آب پرتقال

آیا عاشق نوشیدن یک لیوان آب پرتقال تازه همراه صبحانه خود هستید؟ اما به نظر می رسد آب پرتقال آنطور که فکر می کنیم سالم نیست، در واقع، ظاهراً به اندازه نوشابه بد است!

اضافه وزن

شورای بهداشت هلند توضیح می دهد که قندهای میوه موجود در آب پرتقال به سرعت جذب بدن می شوند و بهمین دلیل بدن به راحتی این قندها را به چربی تبدیل می کند، پس مصرف روزانه آب پرتقال می تواند به سرعت باعث افزایش وزن شما شده و خب افرادی که چربی بدن بیشتری دارند احتمال بیشتری برای ابتلا به دیابت، خواهند داشت!

شوکه کننده: چرا باید نوشیدن آب پرتقال را متوقف کنید؟!

کالری

آیا می دانید که اگر هر روز یک لیوان آب پرتقال بنوشید، سالانه تا 53000 کالری اضافی مصرف خواهید کرد؟ آب پرتقال نه تنها حاوی کالری زیادی است، بلکه حاوی مقدار زیادی شکر نیز می باشد؛ یک لیوان آن در روز معادل 14 کیلوگرم قند در سال و بنابراین به اندازه یک لیوان نوشابه حاوی قند است! بنابراین، اگرچه آب پرتقال سالم به نظر می رسد، اما مصرف هرروز این نوشیدنی، چندان هم بدرد بخور نیست!

متقاعد شدن

اگر ما هنوز شما را متقاعد نکرده ایم که آب پرتقال آنطور که اکثر مردم فکر می کنند سالم نیست، پس حقایق بیشتری را برای شما بیان می کنیم. صرف نظر از کالری و قند، آب پرتقال مضرات بیشتری نیز دارد.

اگر بخواهید تعداد پرتقال های موجود در یک لیوان آب پرتقال را روی بشقاب بگذارید، خیلی زودتر از زمانی که آن را به عنوان آب میوه می نوشید احساس سیری می کنید. حداقل اسموتی جایگزین بهتری برای آبمیوه خواهد بود، زیرا اسموتی ها حاوی فیبر بیشتری هستند ولی به عنوان یک قاعده کلی، خوردن میوه، سالم تر از نوشیدن آن است.

ویتامین سی



آیا می خواهید میزان مصرف ویتامین C خود را بدون مصرف قندهای موجود در آب پرتقال افزایش دهید؟ بسیاری از سبزیجات دارای ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال هستند. یک پرتقال حاوی حدود 50 تا 75 میلی گرم ویتامین C بوده ولی کلم بروکلی، فلفل قرمز و کلم پیچ، حاوی حداکثر 90 میلی گرم ویتامین C است، پس بهتر است به جای خوردن آب پرتقال، صبح یک پرتقال بخورید و یکی از این سه سبزی را به شام ​​خود اضافه کنید تا میزان ویتامین C شما افزایش یابد.

شوکه کننده: چرا باید نوشیدن آب پرتقال را متوقف کنید؟!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس