تیم بهداشتی از همدان عازم مرز مهران شد


تیم بهداشتی از همدان عازم مرز مهران شد

همدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: به درخواست معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تیم 20 نفره از این مجموعه عازم مرز مهران شدند.

دکتر «محمد خزائی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تیم متشکل از کارشناسان بهداشت عمومی و مبارزه با بیماریها و مراقبان سلامت است که برای انجام تست کووید ۱۹ از زائرین اربعین حسینی به منطقه مرزی مهران اعزام شدند.

وی با بیان اینکه اعزام تیم واکنش سریع به منطقه مرزی مهران با هدف ارائه خدمات بهداشتی به زائران اربعین حسینی است اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و ۱۱۳ هزار و ۸۱۳ دُز واکسن کرونا براساس اولویت های اعلام شده در این استان تزریق شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: از این تعداد واکسن، ۷۷۴ هزار و ۸۳۰ دُز آن در نوبت نخست و ۳۴۷ هزار و ۴۸۳ دُز نیز در نوبت دوم تزریق شده است.

خزائی اظهار داشت: سهم شهرستان های استان همدان در تزریق واکسن کرونا به ترتیب همدان ۴۶۹ هزار و ۵۹۲ دُز ، ملایر ۱۸۱ هزار و ۲۶۷ دُز ، نهاوند ۱۱۰ هزار و ۳۳۶ دُز ، تویسرکان ۶۹ هزار و ۲۱۴ دُز ، کبودرآهنگ ۶۹ هزار و ۵۳۱ دُز، بهار ۷۰ هزار و ۲۶۲ دُز ، رزن ۴۵ هزار و ۶۲۱ دُز ، درگزین ۲۸ هزار و ۷۰۱ دُز و فامنین ۲۳ هزار و ۶۹ دُز است.

براساس اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تا روز گذشته به ۲ هزار و ۸۴۶ مورد و شمار مبتلایان به ۱۱۴ هزار و ۳۸۳ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، فامنین در وضعیت زرد و مابقی شهرستان ها در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غافل‌گیری جدید اپل برای طرفدارانش؛ عرضه آیپد پرو 2024 با تراشه M4 و طعم هوش مصنوعی!