بنیاد علوی در مناطق جنوبی استان اردبیل مدرسه می‌سازد


بنیاد علوی در مناطق جنوبی استان اردبیل مدرسه می‌سازد

اردبیل _ ایرنا _ مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: بنیاد علوی در ساخت مدارس در مناطق محروم روستایی جنوب این استان با این اداره کل مشارکت می‌کند.

به گزارش ایرنا ، دولت لطفی روز پنجشنبه در نشست با مسئولان بنیاد علوی در خلخال گفت: تفاهم‌نامه همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل با بنیاد علوی شهریورماه امسال امضا و در قالب این تفاهم‌نامه قرار است ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار صرف ساخت و احداث پروژه‌های آموزشی مناطق محروم روستایی شود.

وی بیان کرد: ۶۰ میلیارد ریال از این منابع اعتباری از طریق مساعدت‌های مالی بنیاد علوی تامین شده و ۶۰ میلیارد ریال نیز اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس برای ساخت و تکمیل واحدهای آموزشی در شهرستان‌های خلخال و کوثر در جنوب استان اردبیل اختصاص خواهد داد.

او گفت: ‌در مجموع در ۱۲ روستای شهرستان‌های خلخال و کوثر ۲۰ کلاس درس احداث خواهد شد که قالب این مدارس مربوط به مناطق محروم و روستایی ۲ منطقه یاد شده در جنوب این استان است.

وی بر لزوم نظارت فنی بر اجرای این پروژه‌ها با آخرین استانداردهای تعریف شده برای اجرای پروژه‌های آموزشی تاکید کرد و افزود: انتخاب پیمانکاران توانمند در اجرای این پروژه در قالب یک قرارداد کلی می‌تواند به سرعت اجرای ساخت این مدارس کمک کند.

وی اظهارکرد: در سال‌های گذشته سابقه همکاری با خیرین مدرسه‌ساز و بنیاد برکت را در ساخت چنین واحدهای آموزشی داشتیم و تلاش خواهد شد با شتاب بیشتری این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

لطفی همچنین گفت: در تجهیز تاسیسات حرارتی مدارس با همکاری شرکت گاز تفاهم‌نامه کلی با پیمانکاری در استان به امضا رسیده که این قرارداد کلی با یک پیمانکار روند پیشرفت پروژه‌ها را محدود کرده است.

وی بیان کرد: در سال‌های قبل این پروژه‌ها با حضور تعداد زیادی از پیمانکاران انجام می‌شد که شرکت گاز تصمیم گرفته در قبال اجرای پروژه‌ها و صورت حساب ارائه شده منابع موردنیاز را پرداخت کند.

دبیر پیشرفت و آبادانی شهرستان‌های کوثر و خلخال و نماینده بنیاد علوی در استان اردبیل هم در این نشست گفت: سابقه همکاری با نوسازی و تجهیز مدارس استان را در ساخت فضاهای آموزشی در گرمی داریم و مدیریت این مجموعه تلاش می‌کند تا پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف در اولین فرصت به سرانجام برسد.

حمید فتاحی اظهارکرد: در جنوب استان با محرومیت بیشتری روبرو هستیم که با همکاری نوسازی مدارس تلاش خواهیم کرد در سال‌های آینده نیز برای تخریب و بازسازی مدارس فرسوده و همچنین بهسازی و تجهیز واحدهای آموزشی اعتباری را در نظر بگیریم تا با مشارکت بنیاد علوی این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

او گفت : امیدواریم از فرصت باقیمانده فصل کاری در سال جاری برای شروع عملیات اجرایی این پروژه‌ها در جنوب استان استفاده شده و تا پایان سال ۱۴۰۱ شاهد بهره‌برداری از این واحدهای آموزشی به عنوان باقیات و صالحات برای مجموعه‌های انقلابی و ارزشی همچون بنیاد علوی باشیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها