استاندار: دستگاه‌های دولتی در مسیر توسعه خوزستان مانع کار یکدیگر نشوند


استاندار: دستگاه‌های دولتی در مسیر توسعه خوزستان مانع کار یکدیگر نشوند

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان بخشی از مشکلات موجود در استان را ناشی از بی تفاوتی و نظاره گر بودن مدیرانی دانست و گفت: دستگاه های اجرایی توجه داشته باشند که در مسیر توسعه خوزستان نباید مانع کار یکدیگر شوند.

به گزارش ایرنا صادق خلیلیان شامگاه پنجشنبه در برنامه تلویزیونی "تا پای جان" به مناسبت نهم مهرماه همزمان با شکست حصر شهر حمیدیه در ایام دفاع مقدس اظهارداشت: استان خوزستان دارای مشکلات متعددی است که رفع آنها نیازمند مدیرانی نخبه و مسئولیت پذیر است.

وی با اشاره به اینکه منافع گروهی و فردی نباید مانع انجام وظایف دستگاه های اجرایی در استان خوزستان باشد گفت: اراده حاکمیت در رفع مشکلات خوزستان جدی است و باید از این فرصت به نفع مردم استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان تصریح کرد: خوزستان تامین کننده ۴۰ درصد از بودجه عمومی کشور است و وجود مشکلات موجود به خصوص نرخ بالای بیکاری آن به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه در روند توسعه و اجرای پروژه های عمرانی اختلافات بین دستگاه های اجرایی باید با سرعت تسهیل و رفع شود گفت: مدیران دستگاه های اجرایی ماهانه حقوق خود را دریافت می کنند در صورتی که این اگر این حقوق به پیشرفت امورات و وظایف بستگی داشت، شاهد رویه ای غیر از بروز مشکلات فعلی در استان بودیم.

خلیلیان ادامه داد: در صورتی که مشکلات موجود استان همچنان تداوم داشته باشند، باید مدیر مربوطه برکنار و یا حقوق وی قطع شود تا موانع پیشرفت و توسعه استان با روند بهتری انجام گردد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه مشکلات استان خوزستان را با همدلی و همکاری نخبگان استان مدیریت و به مرور زمان کاهش خواهیم داشت افزود: از همه ظرفیت های برای تحقق برنامه ریزی های صورت گرفته استفاده خواهد شد.

صنایع بزرگ در برابر اقتصاد استان مسئول هستند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخشنامه اخیر خود که در قالب چهار ماده به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شد اشاره کرد و گفت: برابر با این بخشنامه صنایع و دستگاه های اجرایی می بایست از نیروی انسانی و پیمانکار بومی استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در خوزستان به موضوع پرداخت مالیات و حساب های بانکی صنایع بزرگ در استان های دیگر اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه مالیات این صنایع باید در استان پرداخت شود، حتما انتقال حساب های بانکی آنها به درون خوزستان باید محقق و عملی شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: سپرده گذاری این منابع در بانک های استان، پشتیبانی از سرمایه گذاری های بخش خصوصی در خوزستان خواهد شد و این امر منجر به ایجاد فرصت های شغلی پایدار می شود.

خلیلیان یادآورشد: صنایع و دستگاه های اجرایی نیز باید از ظرفیت و خدمات شرکت های بیمه ای مستقر در استان استفاده کنند که این موضوع نیز باعث اشتغالزایی و تقویت اقتصاد خوزستان خواهد شد.

خدمات استانی به صنایع منوط به رعایت بخشنامه استفاده از ظرفیت های داخلی خوزستان

وی با تاکید بر اینکه صنایع بزرگ به واسطه دفاتر مستقر در استانهای دیگر حساب های بانکی آنها نیز خارج از خوزستان است گفت: این رویه باعث پرداخت مالیات این صنایع در خارج استان شده است؛ در صورتی که امکان پرداخت آن در داخل خوزستان وجود دارد.

استاندار خوزستان یک گروه کارشناسی بر عملکرد دستگاه های اجرایی و صنایع بزرگ نسبت به بخشنامه صادره شده اخیر مبنی بر استفاده از ظرفیت های داخلی، نظارت خواهد کرد افزود: در صورتی که صنایع این بخشنامه را رعایت نکنند، خدمات استانی به آنها را قطع خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص مدیران پروازی این صنایع که باعث گلایه های مردمی نیز شده است گفت: خانواده این مدیران در استان هایی زندگی می کنند که از شرایط زندگی بهتری برخوردار است اما اگر محل زندگی آنها در خوزستان می بود، درک بهتری از مشکلات موجود پیدا می کردند و برای رفع موانع، مشارکت جدی تری انجام می دادند.

مشکلات شهرستانی از نزدیک رصد و پیگیری می شوند

استاندار خوزستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو به سفرهای شهرستانی برای بازدید میدانی از مشکلات و انجام تصمیمات لازم برای رفع آنها اشاره کرد و گفت: اعتقاد داریم که انجام بازدیدهای میدانی و مواجه با مشکلات منجر به تصمیمات کاربردی برای رفع آنها و بهبود شرایط زندگی مردم خواهد شد.

وی گفت: از جمله تصمیمات کاربردی که منجر به نتیجه شد، آزاد سازی کالاهای ملوانی در بندر آبادان بود که به واسطه بیان مشکلات لنجداران بصورت میدانی بررسی و پیگیری شد.

خلیلیان با بیان اینکه روند انجام سفرهای شهرستانی با جدیت دنبال خواهد شد گفت: تاکنون شادگان، ایذه، باغملک، صیدون، دهدز، آبادان، خرمشهر و دشت آزادگان شهرستان هایی هستند که بصورت میدانی، مشکلات آنها بررسی شده است.

تقویت مرزهای تجاری خوزستان به منظور توسعه صادرات غیرنفتی

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی بیان داشت: دستگاه های مختلفی در این زمینه مشارکت دارند که پشتیبانی از آن نیازمند تسهیل امور توسط آنها است.

وی تصریح کرد: مرزهای چذابه و شلمچه به عنوان گذرگاه های اصلی تجارت خارجی استان خوزستان با کشور عراق نیازمند ساماندهی است؛ لذا در این راستا بازدیدهای میدانی صورت گرفته است و انتظار می رود بعد از هماهنگی های بین بخشی، شاهد تسهیل صادرات کالاهای غیرنفتی از استان باشیم.

دستگاه قضایی در خصوص فعالیت پیمانکار قطار شهری اهواز هرچه سریعتر تعیین تکلیف کند

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به مطالبه مردم خوزستان برای تسریع در تکمیل و بهره برداری از پروژه قطار شهری اهواز گفت: این پروژه نیازمند تعیین تکلیف دستگاه قضایی است و به همین دلیل پیشرفت عملیات اجرایی آن متوقف شده است.

خلیلیان با بیان اینکه اختلاف پیش آمده بین کارفرما و پیمانکار منجر به از دست رفتن فرصت های توسعه برای استان شده است گفت: در صورتی که دستگاه قضایی به خلع ید پیمانکار از اجرای پروژه حکم کند، سریعا روند برگزاری مناقصه و شناسایی پیمانکار جدید انجام می شود.

وی تاکید کرد: این درحالی است که اگر حکم دادگاه به ادامه فعالیت پیمانکار منجر شد، از ظرفیت های قانونی برای انجام تعهدات و وظایف پیمانکار پروژه استفاده خواهد شد تا ضمن از سرگیری هرچه سریعتر عملیات اجرایی، نسبت به پیشرفت فیزیکی قطار شهری اهواز اقدام گردد.

استاندار خوزستان با اشاره به برخی گره های ترافیکی در کلانشهر اهواز بیان داشت: بهره برداری از قطار شهری اهواز ضروری است.

مقام معظم رهبری مسائل خوزستان را مکرر از رئیس جمهوری پیگیری می کند

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به اراده حکومت برای رفع مشکلات استان اشاره کرد و گفت: در این رابطه مقام معظم رهبری نیز در گذشته تاکیدات جدی برای رفع مشکلات خوزستان داشته اند.

وی ادامه داد: این درحالی است که همزمان با فعالیت دولت جدید، ایشان (مقام معظم رهبری) مسائل استان خوزستان را مکرر از رئیس جمهوری پیگیری می کنند.

استاندار خوزستان به برگزاری نشست های مربوط به استان خوزستان در سطح ملی با محوریت پروژه فاضلاب و توسعه طرح های کشاورزی اشاره کرد و گفت: اخیر ۲ جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهوری با محوریت این موضوعات در پایتخت برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح های توسعه ای، شبکه فاضلاب شهرهای استان، طرح های آبرسانی و همچنین پروژه های دفع آب های سطحی دارای برنامه کاربردی و مهندسی است گفت: در این زمینه نشست های کارشناسی با حضور وزرای مربوطه نیز برگزار می شود.

خلیلیان یادآور شد: به همین منظور مقرر شد تا این نشست ها بصورت ماهانه در پایتخت برگزار و مسائل استان با جدیت پیگیری شوند.

روایتی از حضور ۲ استاندار فعلی و ادوار خوزستان در مقابل با دشمن بعثی

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به اینکه دفاع مقدس مصداق بارز پایداری مردم خوزستان است گفت: در اولین روزهای آغاز جنگ تحمیلی، همراه با دیگر نیروهای مردمی به عنوان عضو کمیته انقلاب اسلامی برای دفاع از اهواز در حومه شهر و موقعیت کارخانه نورد مستقر شدیم.

وی ادامه داد: در یکی از این روزها، به واسطه پیشروی نیروهای بعثی عراق تا نزدیکی اهواز، سید محمد غرضی استاندار وقت خوزستان نیز در این موقعیت (کارخانه نورد) با دشمن مواجه شدیم.

خلیلیان تصریح کرد: غرضی در حالی شخصا سوار بر یک خودرو و از روبرو در حال شلیک به سمت دشمن بود؛ همزمان نیز برای حمله به سمت سربازان بعثی، نسبت به سازماندهی نیروهای خودی نیز اقدام می کرد.

وی افزود: دفاع از شهر اهواز در این مرحله با عقب نشینی نیروهای مردمی همراه بود تا اینکه به واسطه یک عملیات مستمر از سوی هوانیروز، موفق به عقب نشینی دشمن بعثی شدیم.

استاندار خوزستان همچنین به بهانه پخش مستندی از نحوه شهادت ۲ برادر خود در این برنامه تلویزیونی عنوان کرد: شهید ابراهیم برادر بزرگ من درجه دار ارتش بود که در دوران انقلاب اسلامی نیز فعالیت های جدی داشت که همزمان با آغاز جنگ تحمیلی به انجام وظیفه پرداخت و در جریان شکستن حصر آبادان به شهادت رسید.

وی ادامه داد: شهید بروز نیز از خبرنگاران صدا و سیمای مرکز خوزستان بود و به عنوان برادر کوچک خانواده فعالیت های فرهنگی متعددی بخصوص در دوران دفاع مقدس داشت؛ او نیز در جبهه غرب به شهادت رسید.

خلیلیان با اشاره به اینکه خبر شهادت هر ۲ برادرم را شخصا به مادرم دادم گفت: مادر هیچ وقت مانع حضور دیگر فرزندانش در جبهه های جنگ نشد و همواره برای دفاع از کشور مشوق ما بود.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان