پوشش واکسیناسیون کرونای افراد بالای 18 سال در زنجان به 73 درصد رسید


پوشش واکسیناسیون کرونای افراد بالای 18 سال در زنجان به 73 درصد رسید

زنجان - ایرنا - رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان گفت: با واکسیناسیون دُز اول افراد بالای 18 سال در این شهرستان هم اکنون این رقم به 73 درصد رسیده است که طی هفته های گذشته این میزان 65 درصد بود.

دکتر محمود حریری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای پویش هفته طلایی واکسیناسیون در این شهرستان افزود: با اجرای این برنامه میزان واکسیناسیون در شهرستان وضعیت خوبی پیدا کرده است بطوری که ۳۶ درصد افراد بالای ۱۸ سال زنجانی نیز دُز دوم را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه با ورود واکسن از نیمه دوم شهریور و شتاب بخشی در این امر، شمار مراجعه کنندگان برای دریافت واکسن افزایش یافته است، یادآور شد: تعدادی از شهروندان زنجانی در ماه یاد شده نسبت به تزریق دُز دوم واکسن خود اقدام کردند که پیش بینی می شود با دریافت دُز دوم نیز در ماه جاری این رقم به مراتب افزایش یابد که چشم انداز بهتری را فراهم می کند.

این مسوول ادامه داد: طی امروز و فردا پویش هفته طلایی واکسیناسیون در زنجان به پایان می رسد و شواهد بر آن است که میزان واکسیناسیون "دُز اول" افراد بالای ۱۸ سال شهرستان زنجان به ۷۵ درصد خواهد رسید که نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری خواهد یافت.

رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با بیان اینکه از روز گذشته نیز ۱۲ تیم سیار در مناطق با پوشش کم واکسیناسیون، مستقر شده اند گفت: این تیم ها به ویژه در مناطق کوی فرهنگ، نجف آباد، خیام و ... نسبت به واکسینه کردن خانه به خانه افراد اقدام می کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر ۲۱ پایگاه واکسیناسیون کووید-۱۹ شهر زنجان در روزهای عادی و تعطیل نسبت به خدمت رسانی اقدام می کنند، اظهار داشت: شهروندان زنجانی می توانند طبق این لیست و ساعات فعالیت درج شده برای واکسیناسیون مبادرت کنند.

به گفته حریری در زمان حاضر گروه سنی متولدین سال ۸۸ می توانند با مراجعه به سامانه سلامت به نشانی salamt.gov.ir برای واکسیناسیون ثبت نام کنند.

حریری از شهروندان زنجانی خواست، به محض دریافت پیامک یا فراخوان برای تزریق واکسن در موعد مقرر به محل مراجعه کنند و این کار را با تعویق انجام ندهند چراکه برنامه ریزی‌ها برای گروه‌های سنی بعدی با مشکل مواجه می‌شود.

رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با اشاره به اینکه تا زمانی که در سطح ملی الزام به رعایت پروتکل ها اعلام شود باید به این امر توجه کرد، خاطرنشان کرد: اجتناب از دورهمی ها و تجمعات باید در دستور کار باشد چرا که شرکت در مراسم‌ها احتمال ابتلا را افزایش می دهد و این درحالی است که واکسن ها پوشش ۱۰۰ درصدی ندارند و درصدی نیز احتمال آسیب هم دور از ذهن نیست.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

به قله پیک اُمیکرون در بخش سرپایی رسیده‌ایم