افزایش 2تا6 درجه‌ای دمای هوا در سواحل خزر


افزایش 2تا6 درجه‌ای دمای هوا در سواحل خزر

کارشناس هواشناسی گفت: از امشب تا دوشنبه دمای هوا در مناطقی از سواحل شمالی کشور حدود 2 تا 6 درجه افزایش می یابد.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از امشب تا روز دوشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر بویژه غرب گیلان بارش باران خواهیم داشت، گفت: افزایش نسبی دما تا روز دوشنبه در این مناطق حدود ۲ تا ۶ درجه خواهد بود.

او ادامه داد: از سه‌شنبه تا جمعه در اردبیل و سواحل خزر بارش باران و روند کاهشی دما حدود ۳ تا ۷ درجه پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه تا پایان هفته شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در برخی ساعات رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود افزود: دریای خزر نیز طی امشب و فردا مواج است.

ضیائیان اظهار کرد: از روز سه‌شنبه تا پایان هفته دریای خزر بازهم مواج خواهد شد و در دو روز آینده در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل و شرق کرمان در برخی ساعات وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: با نزدیک شدن سامانه کم‌فشار حاره‌ای از روی اقیانوس هند به کشور روز شنبه و یکشنبه در جنوب سیستان‌وبلوچستان و شرق هرمزگان بارندگی شدید و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. دریای عمان و تنگه هرمز نیز در این مدت مواج بوده و منجر به صدور هشدار قرمز در این نواحی شده‌است.

او درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف همراه با غبار صبحگاهی گاهی وزش باد خواهد بود. بیشترین دمای تهران به ۲۷درجه و کمترین آن به ۱۷درجه می رسد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟