150 گروه بر رعایت بهداشت اماکن اقامتی زائران در مشهد نظارت دارند


150 گروه بر رعایت بهداشت اماکن اقامتی زائران در مشهد نظارت دارند

مشهد- ایرنا- سرپرست فرمانداری مشهد گفت: 150 گروه بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در موکب‌ها، مراکز اقامتی و رفاهی زائران مشهد در دهه آخر صفر نظارت دارند.

سیدحمید موسوی، چهارشنبه به همراه اعضای ستاد خدمات سفر مشهد در جریان بازدید از موکب‌ها، مراکز اقامتی و رفاهی، مدارس و فضاهای اسکان زائران افزود: علاوه بر اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراکز اقامتی مشهد مورد تاکید قرار دارد، نظارت بر موکب ها در مسیر عبور زائران پیاده در محورهای چناران و مُلک آباد در شمال و جنوب شهرستان مشهد نیز مورد انتظار است.

وی گفت: در مجموع ۲۹۰ نفر نیروی انسانی در قالب ۱۵۰ تیم نظارتی یاد شده بررعایت شیوه نامه های بهداشتی در این ایام نظارت می کنند.

سرپرست فرمانداری مشهد گفت: به منظور رفاه حال زائران در هماهنگی های صورت گرفته با پایانه مسافربری برون شهری امام رضا (ع)، مجوز افزایش ظرفیت حمل مسافر از مشهد به مقصد نیشابور برای تسهیل در بازگشت زائران دهه آخر صفر گرفته شده است.

موسوی ادامه داد: بر این اساس علاوه بر ظرفیت کنونی سفر در مسیر مشهد - نیشابور، از فردا صبح ۲ هزار نفر علاوه بر این تعداد می توانند در قالب ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای به نیشابور عزیمت کنند.

براساس اعلام فرمانداری مشهد تاکنون زائران پیاده دهه آخر صفر در ۵۱ مرکز اقامتی اضطراری مانند اماکن ورزشی و مدارس مشهد اسکان یافته‌اند.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مشهد نیز اعلام کرد که از ابتدای هفته جاری روزانه ۲۰ هزار زائر به مناسبت دهه پایانی صفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای وارد مشهد شده اند.

پنجشنبه سی ام ماه صفر، سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) است که در این مناسبت به طور معمول جمعیت زیادی از زائران از شهرهای دیگر استان خراسان رضوی و حتی استانهای همجوار برای برپایی آیین های عزاداری عازم مشهد مقدس می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»