باید از ظرفیت اربعین برای زمینه سازی ظهور استفاده کنیم


باید از ظرفیت اربعین برای زمینه سازی ظهور استفاده کنیم

حسینی گفت: اگر از ظرفیت و سرمایه اربعین به درستی در معرفی مکتب حسینی بهره برداریم کنیم زمینه برای ظهور فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، «سید محمد حسینی» در نشست بررسی فرصت های تبلیغی و ارتباطی در اربعین که به صورت مجازی روز یکشنبه چهارم مهر ماه برگزار شد، گفت: اربعین به یک معنا یعنی استمرار عاشورا، اگر چه حوادث تلخ عاشورا بعدازظهر و عصر عاشورا به پایان رسید و امام حسین (ع) و یارانش به شهادت رسیدند اما این پایان ماجرا نبود بلکه آغاز یک حرکت مستمر در طول تاریخ بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، اربعین را یادآوری نهضت حسینی، مقاومت، جهاد و شهادت و همه ارزش های انسانی برشمرد و افزود: ما تنها درباره امام حسین (ع) موضوع اربعین را داریم و سایر ائمه اطهار (ع) و حتی پیامبر اسلام نیز بحث اربعین مطرح نیست. چون امام حسین (ع) وارث انبیاء است.

وی با بیان اینکه در زیارت وارث تعابیر بلندی که وجود دارد، گفت: آغاز رسالت به عهده پیامبر است و استمرار و تداوم آن حضرت امام حسین (ع) خواهد بود همانطور که حضرت محمد (ص) فرموده اند: حسین از من است و من از حسین. بنابراین مسلمانان واقعی و پیروان مکتب اهل بیت (ع) در طول تاریخ نام امام حسین، مکتب و ارزش های امام حسین (ع)،‌ کمالات، اخلاق و معنویت و توحید امام حسین (ع) را مطرح می کردند تا راه ایشان همواره زنده باشد.

حسینی با بیان اینکه در طول تاریخ ظلم های زیادی بر مسلمانان و دوستداران و پیروان اهل بیت (ع) شده است، گفت: حتی در برهه ای از تاریخ اگر کسی را به عنوان محب اهل بیت (ع) شناسایی می کردند، از دفتر دیوان حذف می کردند و با زائران امام حسین (ع) به سختی برخورد می کردند و گاهی آنها را به شهادت می رساندند اما این حرارت و گرمی که در دل مسلمانان وجود داشت، هرگز به سردی نمی گراید و خاموش نمی شود بنابراین همه سختی ها را تحمل می کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: تا زمانیکه نام امام حسین (ع) زنده باشد به معنای تقویت ظلم ستیزی، عدالت خواهی و جبهبه مقاومت خواهد بود.

وی ادامه داد: در آغاز دهه ۹۰ پیاده روی اربعین با شکوه و عظمت تمام برگزار می شود و ایرانی ها به ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی نقش مهمی در احیای پیاده روی اربعین داشت که همه اینها برگرفته از آموزه های دینی ما است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: اربعین می تواند امام حسین (ع) و مکتب ناب اسلام را به دنیا معرفی کند چراکه خوبان عالم هر سال در کربلا جمع می شوند و اخبار آن در پهنه جهانی منتشر می شود و برای دنیا این سوال مطرح می شود که «این حسین کیست که همه عالم دیوانه اوست؟ و بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال همچنان دلداده دارد. از مهاتما گاندی تا کشیش مسیحی و خسرو گل سرخی مارکسیسم که در دادگاه از امام حسین (ع) یاد می کند و از امام علی (ع) سخن می گوید.

حسینی ادامه داد: چه اتفاقی رخ می دهد که تنها با گذشت ۵۰ سال از رحلت پیامبر اسلام (ص)، امام سوم شیعیان شهید می شود و مردم در برابر این ظلم سکوت می کنند؟ اینجا هم خیانت خواص مطرح است و عامه مردم نیز در جهالت به سر می بردند و برخی نیز غرق در لذات مادی بودند که همه اینها زمینه ای فراهم می کند تا امام حسین (ع) قرآن ناطق را به شهادت می رسانند. اینها عبرت های جهان اسلام است و در عصر حاضر کشورهای مسلمان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی گفت: در حال حاضر افرادی مانند یزید در برخی کشورهای اسلامی حاکم هستند؛ ‌افرادی جلاد، ظالم و قصی القلب. اگر از واقعه کربلا درس بگیریم قطعا شرایط جهان تغییر می کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: ‌اگر ما از ظرفیت و سرمایه اربعین به درستی در معرفی مکتب حسینی بهره برداریم کنیم زمینه برای ظهور فراهم می شود.

حسینی گفت: امام زمان (عج) وقتی قیام می کنند و خود را معرفی می کند و ۵ ندایی را که مطرح می کند و همه مردم دنیا را خطاب قرار می دهد و در دو مورد خود را معرفی می کند و می فرماید: من امام غایب هستم و شمشیر انتقام گیرنده هستم و در ادامه سه مورد از امام حسین (ع) سخن به میان می آورند.

وی تاکید کرد: یک بعد عاشورا، مربوط به بعد عاطفی، تراژدی و اندوهناک آن است که انسان را متاثر می کند اما بعد دیگر و روی دیگه نهضت عاشورا، بعد حماسی آن است که باید هر دو را باهم داشته باشیم. روحیه حماسی به ایستادگی، شجاعت، مقاومت و شهادت طلبی مربوط می شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه جبهه مقاومت در منطقه از نهضت عاشورا و مکتب امام حسین (ع) الهام گرفته است، تصریح کرد: این حرکت و قیام امام حسین (ع) باید استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس و ایثارگری های رزمندگان اسلام، گفت: فرزندان این کشور درس ایثار و شهادت طلبی را از مکتب امام حسین (ع) آموختند و توانستیم در برابر دشمن تا دندان مسلمان ایستادگی کنیم.

حسینی تاکید کرد: ما سازش و تسلیم شدن در برابر دشمن را ننگ می دانیم چراکه پرورش یافته مکتب امام حسین (ع) هستیم. درس امام حسین (ع) این است که کشته شدن در راه عدالت طلبی را زیبا می دانیم و زندگی با ستمگران را ننگ می دانیم.

پایان پیام/47

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!