کتاب «زیگزاگ روی دردهای موازی» در اسلام آبادغرب منتشر شد


کتاب «زیگزاگ روی دردهای موازی» در اسلام آبادغرب منتشر شد

کرمانشاه - ایرنا - انتشارات آون اسلام آباد غرب کتاب «زیگزاگ روی دردهای موازی» اثر «رقیه نیک‌پی» متخلص به «افسون» را در 187 صفحه چاپ و روانه بازار کرد.

این نویسنده که عضو انجمن ادبی – پژوهشی فرا روایت در شهرستان اسلام‌آبادغرب است روز پنجشنبه به ایرنا گفت : این کتاب مجموعه ای فرا روایت است که در مکتب فراروایت به عنوان یکی از جریانات آونگارد ادبیات معاصر ایران نوشته شده و از لحاظ محتوایی متکی بر ژانر روانشناسی است.

وی افزود: در مکتب پایایسم «فرا» به معنای فراگیری بکار رفته است و بر این مبنا فراروایت یعنی فراگیری روایت یا روایت های متضاد در هر دانش و هر سطحی که باشند.

این نویسنده در ادامه گفت: در ادبیات ۲ گونه شعر و داستان، روایت های متضاد هستند که مکتب فراروایت با تکیه بر اصول و مولفه های خود از جمله اصل فراگیر، اصل همراهی و اصل سهم گرایی توانسته است که این ۲ گونه را در یک همراهی قرار دهد تا بتواند بر مبنای سهم گرایی آنچه که این دو زبان مستقیم و غیر مستقیم(داستان و شعر) از هم دارند که در معنا، تصویر، موسیقی و روایت است به سمت گونه سومی در کنار ۲ گونه مذکور رهنمود کند، که در مکتب فرا روایت، این گونه به عنوان فرا روایت مطرح است.

نیک پی ادامه داد: در گونه فراروایت شعر و داستان بر پایه سهمی که گفته شد از هم دارند به مخلوط وارگی زبانی می رسند و از طرفی در گونه فراروایت فرم از تک روایتی به سمت فراروایتی رفته و هر اثر باید حداقل دارای دو روایت باشد که روایت ها هر کدام با کاملیتی رسیده باشند و از لحاظ عناصری بتوان آنها را در سطح قابل قبولی دانست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند