بیش از هشت هزار قرص نان متبرک رضوی در میاندوآب توزیع شد


بیش از هشت هزار قرص نان متبرک رضوی در میاندوآب توزیع شد

مهاباد- ایرنا- مسوول دفتر خادمیاری و کانون های خدمت رضوی میاندوآب گفت: همزمان با سالروز شهادت ثامن الحجج(ع)، هشت هزار و 888 قرص نان متبرک رضوی به صورت رایگان بین مردم این شهرستان توزیع شد.

محمد محمودی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این نان ها توسط دفتر خادمیاری و کانون های خدمت رضوی میاندوآب تهیه و توزیع شده است افزود: این نان‌های نذری با برنامه ریزی های انجام گرفته در ۱۴ نانوایی در مناطق مختلف میاندوآب پخت و در بین مردم توزیع شد.

وی اظهار داشت: این نان‌ها، متبرک به نمک آستان قدس رضوی بود که با همکاری خیران و خادمیاران آستان قدس رضوی تدارک دیده شده بود.

مسوول دفتر خادمیاری و کانون های خدمت رضوی میاندوآب همچنین از برگزاری همایش خادمیاران رضوی در این شهرستان خبر داد و افزود: این همایش با حضور خادمان آستان قدس رضوی و پرچم متبرک بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در مهد قرآن کریم برگزار شد.

محمودی در ادامه با بیان اینکه در میاندوآب ۱۳۵ نفر به عنوان خادمیار رضوی شامل ۱۰۰ خادمیار مرد و ۳۵ خادمیار زن فعالیت دارند، اظهار داشت: برای این خادمیاران کد مخصوصی صادر شده که براساس آن می‌توانند با ورود به سامانه خادمیاری کشور، فعالیت هایی نظیر کشیک در حرم مطهر رضوی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه خادمیاران برنامه‌ و فعالیت‌های خود را بر روی کانون‌های ۱۹ گانه براساس تخصص، علاقه و موقعیت جغرافیایی پیش می‌برند، اظهار داشت: در این راستا مهمترین برنامه ای که اجرای آن برای آستان قدس رضوی مهم است، گره‌گشایی از مشکلات مردم با اولویت محرومیت زدایی است که برای تحقق این مهم باید مشارکت‌های مردمی جلب شود.

وی افزود: تشکیلات دفتر خادمیاری آستان قدس رضوی و خدمتگزاری براساس سیاست و شیوه‌نامه‌های جدیدی که تحت منویات مقام معظم رهبری و تولیت آستان قدس رضوی تبیین شده قرار است با نام و یاد امام رضا (ع) باشد و این خدمتگزاری ها تنها معطوف به حرم رضوی نیست بلکه هر شخص به عنوان خادمیار می‌تواند در هر نقطه از این کشور به نام امام رضا (ع) خدمت کند.

محمودی اضافه کرد: خروجی این خدمت‌ها هم تعمیق بخشی محبت و یاد امام رضا (ع) در قلب‌های‌ مومنان و دوستداران آن حضرت است و برپایه این موضوع باید خدمت‌ها نظام‌مند و هدفمند باشد.

دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در میاندوآب در سال ۱۳۸۶ در همین راستا در این شهرستان تاسیس شده و در طول سال با اجرای برنامه‌های خیرخواهانه با مشارکت افراد نیکوکار این شهرستان در جهت محرومیت‌زدایی جامعه گام برمی‌دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی: تربیت دانشجو بر حسب نیاز جامعه خواهد بود