هفته کاملا مثبت بورس/ ارزش معاملات 10 درصد رشد داشت


هفته کاملا مثبت بورس/ ارزش معاملات 10 درصد رشد داشت

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته معاملاتی با رشد 10 درصدی به 25 هزار و 770 میلیارد تومان رسید.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این پرسش که بازدهی شاخص‌های بورس تهران در هفته گذشته به چه صورتی بوده است؟ اظهار کرد: در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۱۰ مهر تا ۱۴ مهر محاسبه می‌شود، ۴ روز معاملاتی داشتیم و شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت با ۳.۵۷ درصد افزایش به میزان ۵۱ هزار و ۳۰۹ واحد تغییر داشته و از عدد یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۹۸۴ واحد به یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۲۹۳ واحدی رسید.

او بیان کرد: همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با رشد ۳.۹۷ درصدی به میزان ۵۲ هزار ۶۲ واحد از ۱ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۳۶۶ واحد، به یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۹۹۲ واحد رسید.

او افزود: اما شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر، ۴.۶۱ درصد رشد پیدا کرده و به تراز ۵۸ هزار و ۶۵۰ واحد رسیده است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: همچنین شاخص هم وزن نیز که نشانگر رشد یا افزایش شرکت‌های کوچکتر بازار سرمایه است، با افزایش حدود ۱.۵۴ درصدی از ۴۲۰ هزار و ۷۹۵ واحد به ۴۲۷ هزار و ۲۸۳ واحد رسیده است.

هفته کاملا مثبت بورس/ ارزش معاملات 10 درصد رشد داشت

بیشتر بخوانید

۱۰۰ درصد کارشناسان ریزشی نبودن بورس را درست پیش‌بینی کردند

آسایش در خصوص ارزش و حجم معاملات هفته اخیر بورس تهران اظهار کرد: ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته معاملاتی با رشد ۱۰ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل، از مبلغ ۲۳ هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان به ۲۵ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان رسید.

او بیان کرد: حجم کل معاملات نیز، از ۲۴ میلیارد و ۸۸۸ میلیون سهم به ۲۷ میلیارد و ۶۲ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته رشد ۸.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

هفته کاملا مثبت بورس/ ارزش معاملات 10 درصد رشد داشت

آسایش در رابطه با سایر بازار‌های بورس تهران نیز گفت: ارزش معاملات در بازار بدهی به میزان ۱۳ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و از ۲۲۵ میلیارد تومان به ۲۵۳ میلیارد تومان رسیده است.

او بیان کرد: همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با افزایش ۱۲ درصدی همراه بود و از ۲ میلیون برگه به ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار برگه اوراق بدهی رسیده است.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار مشتقه که شامل قرارداد‌های آتی و اختیار خرید و فروش سهام می‌شود، اظهار کرد: ارزش معاملات در بازار مشتقه با افزایش ۵۸ درصدی از ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسید. همچنین حجم معاملات این بازار با افزایش از ۲ میلیون قرارداد به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قرارداد رشد کرد.

آسایش در رابطه با وضعیت معاملات صندوق‌های سرمایه گذاری نیز گفت: ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه گذاری نیز با کاهش ۱۴.۹۱ درصدی از ۶ هزار و ۲۳۳ میلیارد تومان به ۵ هزار و ۳۰۴ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات در صندوق‌های سرمایه گذاری با کاهش ۲۳.۸۰ درصدی از ۳ میلیارد و ۷۷۸ میلیون یونیت به ۲ میلیارد و ۸۸۹ میلیون یونیت رسید.

هفته کاملا مثبت بورس/ ارزش معاملات 10 درصد رشد داشت

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی