آﻣﻮزش حفظ ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ با کاستی روﺑرو اﺳﺖ


آﻣﻮزش حفظ ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ با کاستی روﺑرو اﺳﺖ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴت و مسائل مربوط به آن بزرگ‌ترین ﭼـﺎﻟﺶ جهان در قرن حاضر است که نشان می‌دهد آﻣﻮزش حفظ ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ در جهان با کاستیﻫـﺎی فراوانی روﺑرو اﺳﺖ.

الهیار دولتخواه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بنا به گزارش‌ها، اﻧﻘﺮاض ﻣﻨﺎﺑﻊ زﯾﺴﺘﯽ ﺟﻬـﺎن به علت تخریب ﺟﻨﮕﻞﻫﺎ و زﯾﺴـﺘﮕﺎه‌ﻫـﺎی ﻏﻨـﯽ زﯾﺴﺘﯽ، تخریب ﺑـﯿﺶ از ﺣـﺪ زﻣـﯿﻦ، افزایش آلودگی صنایع و نابودی جاﻧﻮران و ﮔﯿﺎﻫﺎن ﻏﯿﺮ ﺑﻮﻣﯽ، سریع‌تر شده است.

وی افزود: بی‌توجهی برخی شهروندان به مسائل زیست محیطی باعث شده است که طی نیمه نخست سال جاری در شهرستان کاشان، ۳۱ پرونده در دادگستری تشکیل، ۲۴ رأی قضایی صادر و هفت واحد صنعتی تعطیل شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، تأکید کرد: کاهش تجمع‌های انسانی در مناطق کوهستانی این شهرستان فرصتی برای شکارچیان متخلف بود که با دستگیری ۲۵ نفر از آن‌ها که اقدام به شکار چهار رأس کل و بز وحشی، ۹ رأس قوچ و میش و هشت قطعه پرنده کرده بودند، ۱۲ اسلحه مجاز و پنج سلاح غیرمجاز کشف و ضبط شد.

دولتخواه با اشاره به توسعه و گسترش معادن و صنایع مختلف در چهارگوشه شهرستان کاشان، تصریح کرد: در شش ماه اول سال جاری ۳۵۴ واحد از صنایع این شهرستان طی ۱۵ مرحله، مورد پایش قرار گرفت.

وی افزود: تعداد واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان کاشان از ۱۶ استان کشور بیشتر است بنابراین پایش و نظارت مستمر آنها یک ضرورت است به طوری که این پایش‌ها منجر به صدور ۱۰۰ مورد اخطار شده و پرونده ۱۶ واحد از صنایع به علت استمرار بی‌توجهی به مقررات زیست‌محیطی در مرجع قضایی در حال پیگیری است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، گفت: منطقه قمصر و برزک با مساحت ۶۰ هزار هکتار تنها منطقه حفاظت شده این شهرستان و زیستگاه خوبی برای حیات وحش است که مأموران یگان حفاظت محیط زیست با همکاری شهروندان توانسته‌اند خسارت‌های ناشی از بی‌توجهی افراد ناآگاه را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

دولتخواه افزود: با توجه به اهمیت آﮔﺎﻫﯽ شهروندان در ﺟﻬﺖ ﺣﻔﺎﻇﺖ از ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ و افزایش سواد محیط زﯾﺴﺘﯽ آنﻫﺎ، برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در مناطق مختلف شهرستان کاشان مورد توجه قرار گرفته و در جهت ﺣـﻞ ﻣﺸـﮑﻼت ﻣﺤﯿﻄـﯽ از این برنامه‌ها استفاده شده است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین