احتمال تعطیل مراکز واکسیناسیون شهرستان مبارکه وجود دارد


احتمال تعطیل مراکز واکسیناسیون شهرستان مبارکه وجود دارد

اصفهان- ایرنا- فرماندار مبارکه هشدار داد: احتمال تعطیل مراکز تزریق واکسن این شهرستان در صورت استقبال اندک شهروندان از واکسیناسیون وجود دارد.

اصغر هدایت، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این صورت، مردم روستاها و شهرهای مختلف مبارکه مجبور خواهند برای تزریق واکسن به مناطق دیگر مراجعه کنند که این امر موجب بروز مشکلاتی برای آنان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ درصد از افراد واجد شرایط این شهرستان، نوبت اول و دوم واکسن را دریافت کرده‌اند اما برغم فراخوان‌ها و استفاده از تریبون‌های مختلف، بازهم با استقبال کم بقیه مردم برای تزریق واکسن مواجه هستیم.

وی با اشاره به فراه شدن زیرساخت‌ لازم برای تزریق واکسن کرونا از طریق ایجاد ۱۱ مرکز تجمیعی در این شهرستان از مردم این شهرستان که تاکنون اقدام به تزریق واکسن نکرده اند خواست تا با توجه به فراهم شدن بستر لازم، هرچه زودتر واکسن خود را تزریق کنند.

فرماندار مبارکه تصریح کرد: جامعه به ایمنی کامل نیاز دارد و ایمنی کامل هم از طریق واکسیناسیون آحاد مردم محقق خواهد شد.

هدایت ابراز امیدواری کرد که در روزهای آینده با همراهی شهروندان بتوان درصد واکسیناسیون را در جامعه افزایش داد تا در برابر ویروس کرونا ایمن شویم.

به گزارش ایرنا، بر اساس جدیدترین رنگبندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، هم‌اکنون ۱۰ شهرستان اصفهان، کاشان، خمینی‌شهر، شهرضا، لنجان، نجف‌آباد، فریدن، فلاورجان، شاهین شهر و میمه و نطنز در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

همچنین شهرستان‌های اردستان، مبارکه، فریدونشهر، آران و بیدگل، سمیرم، گلپایگان نایین، خور و بیایانک، تیران و کرون، خوانسار، دهاقان و چادگان در وضعیت زرد بسر می‌برند.

شهرستان های بویین میاندشت و بُرخوار تنها شهرستان‌های اصفهان هستند که در وضعیت آبی ثبت شده اند اما همچنان هیچ شهرستان استان در وضعیت سفید کرونا نیست.

بر اساس آخرین آمار رسمی، تاکنون پنج میلیون و ۶۹۱ هزار و ۶۳۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در سطح کشور به ۱۲۲ هزار و ۳۷۰ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون پنج میلیون و ۲۰۱ هزار و ۵۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها مرخص شده‌اند.

شهرستان مبارکه با جمعیت حدود ۱۵۳ هزار نفر، در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان واقع است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان