حدود 1.5 میلیون دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است


حدود 1.5 میلیون دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است

همدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که حدود یک میلیون و 500 هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در این استان تزریق شده است.

دکتر «محمد خزائی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد واکسن،بیش از ۹۸۹ هزار و ۵۳۵ نفر دُز اول و ۴۱۲ هزار و ۹۷۵ نفر نیز دُز دوم را دریافت کردند.

وی اظهار داشت: سهم شهرستان ها در تزریق دُز نخست واکسن کرونا نیز به ترتیب همدان ۴۰۵ هزار و ۵۰۳ دُز ، ملایر ۱۴۹ هزار و ۴۱۴ دُز ، نهاوند ۹۶ هزار و ۹۰۴ دُز ، تویسرکان ۵۷ هزار و ۴۷۹ دُز، کبودرآهنگ ۶۵ هزار و ۱۶ دُز، بهار ۶۴ هزار و ۹۰۵ دُز ، رزن ۴۳ هزار و ۶۲ دُز ، درگزین ۲۵ هزار و ۶۹۶ دوز و فامنین تزریق ۲۰ هزار و ۵۸۷ دُز است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همچنین ۴۱۲ هزار و ۹۷۵ واکسن دُز دوم نیز در استان همدان تزریق شده که سهم شهرستان همدان ۱۶۲ هزار و ۶۲۰ دُز ، ملایر ۷۲ هزار و ۸۸۴ دُز ، نهاوند ۴۲ هزار و ۵۲۰ دُز ، تویسرکان ۲۷ هزار و ۴۸۸ دُز ، کبودراهنگ ۲۳ هزار و ۹۶۱ دُز، بهار ۲۴ هزار و ۹۲۱ دُز ، رزن ۱۷ هزار و ۷۸ دُز، درگزین ۱۰ هزار و ۶۰۹ دوز و شهرستان فامنین تزریق هشت هزار و ۸۷۶ دُز واکسن کرونا است.

خزائی با بیان اینکه آمار تزریق روزانه واکسن از ۲۵ هزار دُز بیشتر شده است افزود: ۱۷ مهر سالجاری ۲۷ هزار و ۸۹۹ دُز واکسن تزریق شد که شامل ۱۷ هزار و ۹۱۹ دژ نخست و ۹ هزار و ۹۸۰ دز دوم می شود.

وی اظهار داشت: برخی از شهروندان به علت مشغله کاری یا مشکل در رفت و آمد امکان حضور در مراکز ثابت برای تزریق واکسن را ندارند بنابراین دانشگاه علوم پزشکی استان با راه اندازی پایگاههای سیار این مشکل را رفع کرده است.

وی اضافه کرد: تاکنون سه مرکز واکسیناسیون سیار در استان با هدف سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون راه اندازی شده است.

به گزارش ایرنا، از ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان، نهاوند، اسدآباد و رزن در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان