تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان مدارس شاهد و ایثارگران پیگیری می‌شود


تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان مدارس شاهد و ایثارگران پیگیری می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان مدارس شاهد و ایثارگران به صورت حضوری و غیرحضوری برای سال تحصیلی جدید در دستور کار این اداره کل است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا رزاقی عصر دوشنبه در حاشیه آیین یادبود شهید سعید حسنان، از شهدای دانش‌آموز شهرستان سرخه در سالن شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان درجمع خبرنگاران ابراز داشت: مدارس شاهد و ایثارگران به دلیل هوشمندسازی و تقویت زیرساخت‌ها در سال های قبل، در زیست‌بوم کرونایی فعالیت‌های مجازی موفقیت آمیزی داشتند و تلاش بر این است که این فعالیت‌ها استمرار یابد.

وی بیان کرد: استانداردسازی مدارس شاهد به عنوان مصوبه طرح شاهد شورای عالی فرهنگ عمومی است و در رابطه با این موصوبه کارگاهی‌های مختلفی طی ۴ سال گذشته برگزار شد و در آینده نیز استمرار می‌یابد.

وی گفت: شرکت در مراسم یادبود شهید سعید حسنان نیز در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از شهدای دانش آموز و فرهنگی به عنوان نمادی از انسان‌های وارسته انجام شد.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: این اداره کل در سه حوزه مدارس شاهد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پیگیری مسائل فرهنگیان ایثارگر فعالیت دارد.

شهید حسنان دانش‌آموز نوجوان سرخه‌ای بود که ۲۵ اسفند ۶۳ در عملیات بدر در جزیره مجنون به شهادت رسید و پیکر مطهرش او پس از ۳۷ سال در روز ۱۳ مهر ۱۴۰۰ به آغوش خانواده بازگشت.

کمیته جست‌وجوی مفقودین به تازگی پیکر این شهید را در منطقه شرق دجله شناسایی کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مشترکان برق استان سمنان در پویش جهانی «ساعت زمین» مشارکت کنند