بخشی از کندی تبادل پیام در شاد مربوط به سرعت گوشی‌های هوشمند/ رضایت ٧١ درصد کاربران از امنیت شبکه دانش آموزی


بخشی از کندی تبادل پیام در شاد مربوط به سرعت گوشی‌های هوشمند/ رضایت ٧١ درصد کاربران از امنیت شبکه دانش آموزی

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به روند پیشرفت شبکه شاد گفت که بخشی از کندی تبادل اطلاعات مربوط به کارایی گوشی‌های هوشمند است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش در برنامه تهران ٢٠ با اشاره به اینکه کرونا موجب قطع ارتباط دانش‌آموز با مدرسه شد، اظهار کرد: در این شرایط با بهره گیری از مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد آموزش را ادامه دادیم.

او ادامه داد: شبکه شاد به عنوان شبکه آموزشی دانش آموز با نازل‌ترین شکل راه اندازی شد و به تدریج پیشرفت کرد تا به امروز رسید.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: بیش از ١۵ میلیون در سامانه‌های آموزش و پرورش تاکنون ثبت نام کرده اند که از این میان ٩ میلیون و ٨٩۵ هزار نفر در شاد کلاس‌بندی شدند و یک میلیون و ١۴۵ هزار نفر احراز شده جدید داریم که یعنی معلم و دانش آموزان کلاس جدید تشکیل دادند و این رقم مشارکت معادل ٧٠ درصد دانش آموزان است.

باقرزاده با اشاره به اینکه در دوره متوسطه حضور دانش آموزان حدود ٨٠ درصد است، اظهار کرد: در مدارس روستایی گاهی تعداد دانش آموز به ١۵ نفر نمی‌رسد و از مهر طبق الگوی در نظر گرفته شده به طور غیرحضوری است همچنین یک میلیون و ۶۵٠ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که حضور آن‌ها الزامی در شاد نیست و حدود یک میلیون نفر در مدارس خاص داریم به عنوان مثال ١٢٠ هزار نفر در مدارس سمپاد تحصیل می‌کنند.

او بیان کرد: در مواردی به دلیل مسائل و مشکلات دانش آموزان در شاد در پلتفرم مکمل فعالیت می‌کنند البته از روز گذشته تاکنون ٨۶ میلیون پیام میان دانش آموزان تبادل شده است.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که چرا کندز اینترنت در پلتفرم مدارس غیردولتی وجد ندارد و فقط در شبکه شاد مشکل ساز شده است، گفت: پلتفرم‌های مدارس خاص حدود ۴٠٠ نفر جمعیت دارد، در شبکه شاد جمعیت بیشتری را تحت پوشش داریم و باید به این موضوع توجه داشته باشیم که طی ٢-٣ سال اخیر کاربران فضای مجازی ٨٠ درصد رشد کرده اند و، اما زیرساخت‌های لازم رشد نکرده اند.

باقرزاده با اشاره به اینکه طی ٢۴ ساعت گذشته

یک ملیون و ۶۴٠ هزار ارتباط تصویری در شاد برقرار شده است، گفت: در شبکه شاد ۴۴۵ گیگابایت در ثانیه مصرف ترافیک بوده است و این در حالی بوده که سال گذشته در طول سال تحصیلی این رقم ۴٠٣ گیگابایت در ثانیه بوده است.

او دلیل کندی تبادل اطلاعات در شبکه شاد را بخشی مربوط به گوشی تلفن همراه افراد اعلام کرد و گفت: در شبکه شاد امکان نقل و انتقال تا ١٠٠ مگابایت را هم فراهم کردیم.

باقرزاده با اشاره به نظرسنجی انجام شده میان معلمان، دانش آموزان و مدیران مدارس تصریح کرد: طبق نظرسنجی‌های انجام شده، ۵٩ درصد برای دسترسی مشکلی نداشتند و از امنیت و اختصاصی بودن ٧١ درصد رضایت داشتند همچنین از بهبود کیفیت نسبت به گذشته ۶۴ درصد اعلام رضایت کردند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رسوایی اخلاقی بازیگر زن سریال جومونگ 3