همایش نقش عقلانیت و هم‌گرایی مسلمانان به میزبانی گلستان برگزار می‌شود


همایش  نقش عقلانیت و هم‌گرایی مسلمانان به میزبانی گلستان برگزار می‌شود

گرگان - ایرنا - رییس جامعه المصطفی واحد گرگان با اشاره به ارسال 345 اثر به دبیرخانه اولین همایش بین‌المللی نقش عقلانیت و هم‌گرایی مسلمانان در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی گفت که این همایش فردا چهارشنبه با شرکت ویدئو کنفرانسی میهمانان خارجی و حضور کارشناسان داخلی در گرگان برگزار می‌شود.

حجت‌السلام سیدکمال حسینی روز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار داشت: این مقالات به چهار زبان فارسی، پشتو، انگلیسی و عربی و ۱۲ کشور از جمله سوریه، لبنان، ترکیه، هند، افغانستان و پاکستان ارسال شد.

وی افزود: از مجموع مقالات ارائه شده، ۲۰۵ مقاله علمی حوزوی و دانشگاهی از گلستان ارسال شده که ۱۵۰ مقاله از طلاب و دانشجویان جامعه المصطفی واحد گرگان نگارش کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در پایان این همایش از سه مقاله برتر تجلیل می‌شود و ۳۰ مقاله شایسته تقدیر نیز معرفی خواهد شد.

رییس جامعه المصطفی واحد گرگان گفت: در کنار این مقالات، تاکنون ۳۴ پیش نشست علمی با حضور کارشناسان حوزوی و دانشگاهی برگزار شده که نشان می‌دهد شخصیت‌های علمی به موضوع همایش توجه جدی دارند.

حسینی با اشاره به این که ۲۰ نهاد همسو با اهداف این واحد علمی در برگزاری همایش همکاری دارند، یادآور شد: فرهیختگان و دانشمندان حوزوی و دانشگاهی خارج کشور به صورت مجازی و برخی مدعوین داخلی به صورت حضوری و آنلاین در همایش حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: این همایش مورد توجه مراجع تقلید مختلف قرار دارد بطوری که فردا پیام مکتوب آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید در مراسم افتتاحیه همایش قرائت خواهد شد.

حسینی ادامه داد: آیت‌الله محسن اراکی رییس اسبق مجمع تقریب و مذاهب اسلامی به صورت آفلاین، آیت‌الله اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان و رییس حوزه‌های علمیه کشور به صورت آنلاین، آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان به همراه رییس جامعه المصطفی العالمیه کشور از سخنرانان اصلی این مراسم هستند.

حسینی افزود: گزارش دبیر علمی همایش، سخنرانی قدیر آکاراس ذیلا رییس تجمع علمای ترکیه، سخنرانی شیخ حسان عبدالله رییس تجمع علمای مسلمانان لبنان و رونمایی از کتاب مجموعه مقالات و کتابچه چکیده‌ها از دیگر برنامه‌های اصلی این همایش است.

جامعه المصطفی العالمیه مرکز گلستان ۲۵ سال قدمت دارد و حدود ۵۰۰ طلبه‌ از ۲۵ کشور در آن مشغول تحصیل هستند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) بی‌خانمان‌های امامزاده ابراهیم چادرنشین شدند