پوشش و حجاب مانع موفقیت بانوان در میدان ورزش جهانی نیست


پوشش و حجاب مانع موفقیت بانوان در میدان ورزش جهانی نیست

اصفهان-ایرنا- مدال آور مسابقات جهانی کارگران شرکت‌ها گفت: پوشش و حجاب مانع موفقیت بانوان در رقابت و برنامه‌های ورزشی نیست و باید زمینه شکوفایی و حضور در رقابت‌های بین المللی برای این قشر فراهم شود.

به گزارش ایرنا، پیکارهای جهانی کارگان شرکت‌ها در رشته‌های دارت، دوومیدانی، والیبال ساحلی، فوتبال، تنیس روی‌میز و شنا ماه جاری در کشور یونان برگزار شد که کاروان ورزشی جهادگران تولید از ایران موفق به کسب بیش از ۴۰ مدال مدال طلا، نقره و برنز شدند.

زهره دادخواه اهل و ساکن تیران و کرون استان اصفهان که موفق به کسب ۲ مدال طلا در رشته پرتاب نیزه و پرتاب وزنه شد روز چهارشنبه به ایرنا گفت که رقابت سنگینی بین شرکت کنندگان وجود داشت.

وی افزود: پوشش و حجاب بانوان در تمرین و عرصه‌های بین المللی حفظ می‌شود و این موضوع محدودیتی برای حضور آنان نیست.

دادخواه گفت: اگر حمایت‌های بیشتری در گذشته از سوی مسوولان ورزش اصفهان و کشور انجام شده بود امکان حضور در دوره‌های قبل این رقابت‌ها وجود داشت.

وی ادامه داد: باشگاه و امکانات کافی برای رشته پرتاب نیزه و پرتاب وزنه بانوان در استان اصفهان وجود ندارد و با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت‌ها کار تمرین پیش از مسابقه سخت بود و تمرین‌ها در پارک و فضای باز انجام می‌شد.

این ورزشکار و مدال آور عرصه بین الملل گفت: بانوان استعداد و توانایی زیادی دارند اما کمتر مورد حمایت و توجه قرار گرفته اند و اگر حمایت و بسترسازی برای ورزش این گروه فراهم شود شاهد افتخارات زیادی خواهیم بود.

همچنین مربی این ورزشکار گفت : کسب مدال طلا در رقابت‌های بین المللی سخت است و وقتی ورزشکاران موفق به کسب عنوان برتر می‌شوند باید از آنان حمایت کرد.

اسدالله احدی ادامه داد: اعزام قهرمانان به کشورهای خارجی نیازمند بودجه است که فولاد مبارکه سپاهان و باشگاه کارگران برای اعزام این ورزشکار اصفهانی پیشگام شدند.

وی اضافه کرد: قرار دادن امکانات ورزشی به ورزشکاران زن امکان موفقیت آنان در عرصه‌های ملی و بین المللی را افزایش می‌دهد.

سومین دوره مسابقات جهانی ورزش کارگری از ۱۵ مهرماه امسال به میزبانی کشور یونان آغاز شد و در این رقابت‌ها سه هزار ورزشکار از ۳۰ کشور جهان در۲۸ رشته ورزشی شرکت داشتند.

۷۰ ورزشکار در ۶ رشته ورزشی از ایران در این مسابقات حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش سوزی در هتل پارسیان کوثر تهران