فرماندار: آبیاری نوین در زمین‌های کشاورزی میامی توسعه می‌یابد


فرماندار: آبیاری نوین در زمین‌های کشاورزی میامی توسعه می‌یابد

شاهرود - ایرنا - فرماندار میامی با بیان اینکه تغییر الگوی کشت باید با جدیت پیگیری شود گفت: سیستم‌های آبیاری نوین در زمین های کشاورزی میامی توسعه می‌یابد.

به گزارش ایرنا، احمد ملایری عصر چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان میامی افزود: اهمیت موضوع آب بر کسی پوشیده نیست، چرا که آب لازمه آبادانی و توسعه هر منطقه‌ای است.
وی گفت: در سال‌های گذشته پشتوانه آبی خوبی داشتیم اما در سال زراعی گذشته و پیش‌رو با کمبود منابع آبی در کشور و شهرستان مواجه هستیم و برخی از تحلیل‌گران حوزه آب، تداوم خشکسالی در سال زراعی پیش‌ رو را متصور هستند.

ملایری ادامه داد: استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب، الزامی است که باید با جدیت مدنظر قرار گیرد.

فرماندار میامی با بیان اینکه در حوزه جهاد کشاورزی اقدام‌های مناسبی در خصوص کشت و آبیاری نوین انجام شده است، اظهار داشت: صرفه جویی در مصرف آب ضرورت دارد.

وی گفت: تأمین آب در بخش‌های کشاورزی، صنعت و شرب برعهده اداره امور منابع آب و منابع آبی است که باید به این مجموعه در پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود کمک کنیم.

فرماندار میامی افزود: کشاورزان را باید به سمت کشاورزی نوین و کم‌ آب‌بر سوق داد.
فرماندار میامی ادامه داد: طبق برآوردها، ۹۳ درصد آب استان در بخش کشاورزی و هفت درصد دیگر نیز در بخش شرب و صنعت مصرف می‌شود.
ملایری با اشاره به اینکه کاهش منابع آب از اساسی ترین مشکلات امروز در بخش های مختلف به شمار می رود، تصریح کرد: در صورت مدیریت نادرست و نبود فرهنگ سازی متناسب با این وضعیت، شرایط بحرانی و تنش های اجتماعی ناشی از آن بروز خواهد کرد.
فرماندار میامی توسعه سیستم های نوین آبیاری و مدیریت مطلوب الگوی کشت را ضروری دانست، و افزود: باید وضعیت موجود شهرستان را به سطح مطلوب تری در اجرای سیستم های نوین آبی برسانیم.
وی گفت: جهاد کشاورزی باید برای جلوگیری از کشت محصولات آب بر برنامه مشخص و اقدام عملی داشته باشد.
بیش از ۸۸ درصد از جمعیت میامی در روستاها سکونت دارند و بیشترین درصد اشتغال مردم در حوزه کشاورزی و دامپروی است.

شهرستان میامی با بیش از ۴۰ هزار تن جمعیت با ۲ بخش کالپوش و مرکزی در شرق استان سمنان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارتش روسیه تأسیسات نظامی در یکی از شهرهای اوکراین را هدف قرار داد