بارندگی ها در آذربایجان غربی طی 3 ماه آینده کمتر از نرمال است


بارندگی ها در آذربایجان غربی طی 3 ماه آینده کمتر از نرمال است

ارومیه- ایرنا-رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: براساس خروجی مدلهای پیش بینی بلندمدت، طی سه ماه آبان، آذر و دی در مقایسه با آمار مشابه بلندمدت، میزان بارندگی در جنوب و مرکز استان کمتر از نرمال و در شمال استان در حد نرمال پیش بینی می شود.    

مهدی صابری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دمای هوای استان نیز طی سه ماه آبان، آذر و دی ماه در مقایسه با آمار مشابه در بلندمدت، بین ۰.۵ تا ۱ درجه بیشتر از نرمال پیش بینی می شود.

وی با اشاره وضعیت هوای استان در ۲۴ ساعت آینده گفت: طبق آخرین تصویر ماهواره هواشناسی پوشش ابری منطقه و ابرناکی آسمان آذربایجان غربی به سبب عبور امواج تراز میانی جو وجود دارد ولی بارش چندانی در پی نخواهد داشت.

صابری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران در شمال آذربایجان غربی با سه درجه، سردترین و بوکان در جنوب استان با ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر بود؛ دمای ارومیه مرکز استان هم بین ۶ و ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر گزارش شد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به نوسان دمای استان بیان کرد: افزایش چهار تا ۶ درجه ای دمای هوا که از روز یکشنبه آغاز شده تا چهارشنبه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان ۶ میلیون تن محصول سالانه تولید می شود و لازم است تا پیش بینی های هواشناسی در روند کاشت، داشت و برداشت لحاظ شود.

این استان سالانه به طور متوسط ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیمتر بارندگی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک روز معلم ورزش با 10 متن تبریک خلاقانه