70 درصد جمعیت 12تا 18 سال خراسان شمالی واکسینه شدند


70 درصد جمعیت 12تا 18 سال خراسان شمالی واکسینه شدند

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: از زمان شروع واکسیناسیون گروه سنی 12 تا 18 سال، 70درصد این جمعیت هدف استان در برابر کرونا واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سیداحمد هاشمی روز شنبه در نشست استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: همچنین از ابتدای آغاز طرح ملی واکسیناسیون تاکنون ۷۲درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان در برابر کرونا واکسینه شده اند.

وی افزود: در این میان گرچه میزان واکسیناسیون استان از میانگین کشوری بالاتر است ولی همچنان این رقم در شهرستان های شیروان و رازو جرگلان کمتر است که نیازمند اقناع سازی شهروندان این مناطق است.

هاشمی با بیان اینکه برای تشویق جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سالی که دانش آموز نیستند نیز باید برنامه داشته باشیم، تصریح کرد: برخی از جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سالی که به مدارس نمی روند در کارگاه های خدماتی مشغول به کار هستند و برای تزریق واکسن اقدامی نکرده اند.

وی با بیان اینکه هم اینک کرونا در استان روند نزولی را طی می کند، خاطرنشان کرد: گرچه کرونا در هفته های اخیر فروکش کرده است اما این روزها مسافرت ها و ترددهای غیرضروری بسیاری انجام می شود و از سوی دیگر با پایان ماه صفر، شاهد برگزاری مراسم های عروسی و تجمعات هستیم که همین امر می تواند، زمینه ساز بروز موج ششم کرونا استان است.

هاشمی یادآور شد: در شبانه روز گذشته ۲ بیمار دیگر کرونایی فوت کردند و ۲۶ نفر مبتلای جدید نیز بستری شدند و هم اکنون ۱۸۲ بیمار کرونایی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بستری هستند.

از ابتدای آغاز طرح ملی واکسیناسیون، تاکنون ۷۴۰ هزار دُز واکسن کرونا در خراسان شمالی تزریق شده است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین در وضعیت نارنجی (پرخطر)، مانه و سملقان، فاروج، گرمه و جاجرم زرد و شهرستان رازوجرگلان نیز در وضعیت آبی قرار گرفته است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تقاضا برای ماندگاری عشایر خراسان شمالی در مناطق قشلاقی گلستان تا اواسط اردیبهشت ماه