صادرات چمدانی 71 هزار دلار صنایع دستی گلستان و چند خبر کوتاه


صادرات چمدانی 71 هزار دلار صنایع دستی گلستان و چند خبر کوتاه

گنبدکاووس - ایرنا - صادرات چمدانی بیش از 71 هزار دلار محصولات صنایع دستی گلستان، آغاز کورس پاییزه اسبدوانی گنبدکاووس از ششم آبان، معارفه شهرداران مراوه‌تپه و گلیداغ، دستگیری قاتل زن 54 ساله در بندرگز و عاملان چاقوکشی در بندرترکمن از مهمترین اخبار کوتاه روز یکشنبه این استان شمالی است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان گفت که امسال بیش از ۷۱ هزار دلار محصولات صنایع دستی مانند تولیدات چرمی، گلیم، زیورآلات‌ سنتی، صنایع چوب، رودوزی سنتی، سفال لعاب‌دار و نساجی سنتی از این استان به صورت چمدانی صادر شده است.

احمد تجری افزود: بیشتر این کالاها با واسطه و به‌صورت چمدانی به ایتالیا، آلمان، ژاپن، ازبکستان، عراق، قزاقستان، ترکیه، استرالیا، بحرین و کانادا صادر شد.

وی ادامه داد: هنرمندان گلستانی همه‌ ساله بخشی از تولیدات خود را به‌صورت چمدانی به سایر کشورها صادر می‌کنند که با توجه به شیوع کرونا، بازرگانی خارجی نیز تا حد زیادی تحت شعاع این معضل قرار گرفته است.

تجری با بیان اینکه گلستان دارای صنایع‌دستی متنوعی است، گفت که رفع دغدغه فروش داخلی و خارجی این محصولات می‌تواند در رونق تولید و تداوم فعالیت هنرمندان موثر باشد.

**

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس، ثبت‌نام اسب‌های شرکت کننده در هفته اول مسابقات اسبدوانی فصل پاییز ۱۴۰۰ این شهرستان یکم آبان‌ آغاز می‌شود.

قرار است، هفته اول مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم آبان‌ در مجموعه سوارکاری این شهرستان آغاز شود.

**

ائمه جمعه تشیع و تسنن، نماینده مجلس و فرماندار ویژه گنبدکاووس با صدور پیام مشترکی فرارسیدن سالروز ولادت پر خیر و برکت حضرت محمّد مصطفی (ص) و هفته وحدت و نیز ولادت فرخنده حضرت امام جعفر صادق (ع) را به عموم مردم شریف این شهرستان تبریک و تهنیت گفتند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: وحدت شیعه و سنی این است که هر ۲ در کنار هم و با وحدتی برادرانه زندگی کنند و فتنه‌های دشمنان مبنی بر ایجاد تفرقه و دشمنی را با درایت نقش بر آب نمایند بنابر این دشمن اسلام، دشمن شیعه و سنی است و مسلمانان باید این نکته را در نظر داشته باشند که تنها با اتحاد می‌توان آرمان‌های حضرت محمد مصطفی (ص) مبنی بر جهانی بی عداوت و دشمنی را برپا کرد.

**

مراسم معارفه جلال الدین حاجیلی دوجی به‌عنوان شهردار مراوه‌تپه و سلیمان نوری زاده به عنوان شهردار گلیداغ باحضور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان، فرماندار و امام جمعه این شهرستان مرزی برگزار شد.

همچنین در مراسمی "رضا گزمه" با حضور مسوولان استانی و شهرستانی به عنوان شهردار کلاله ابقا شد.

**

مرکز خدمات جامع سلامت روستایی پیچک محله علی‌آباد کتول با هدف برخورداری مردم روستاهای پیچک‌ محله، برفتان، نوده و نصرت آباد توسط دکتر محمدعلی خسروی در زمینی به وسعت هزار و ۸۵۰ متر مربع و با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال به نام شادروان "حاج حسین خسروی" ساخته شد.

**

فرمانده انتظامی بندرگز گفت که در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر کشف جسد در یکی از محلات شهر بندرگز بلافاصله ماموران پلیس آگاهی به محل اعزام شدند.

سرهنگ مهدی مهدوی نیا اظهارداشت: در بررسی ماموران مشخص شد متوفی زن ۵۴ ساله است که بر اثر اصابت جسم سخت (آچار) به قتل رسید.

وی تصریح کرد: ماموران ضمن هماهنگی با مرجع قضایی تحقیقات خود را برای شناسایی قاتل آغاز کردند و در نهایت بعد از چند ساعت پیگیری مظنون اصلی که مردی ۳۵ ساله بود در مخفیگاهش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی بندرگز گفت:‌ متهم در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جرمی شد اما پس از چند روز کار تحقیقاتی سرانجام لب به اعتراف گشود و به قتل خانم ۵۴ ساله اعتراف و علت و انگیزه خود از ارتکاب قتل را اختلافات مالی عنوان کرد.

**

جانشین فرمانده انتظامی بندرترکمن نیز گفت:‌ بر اساس اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد نزاع و درگیری با سلاح سرد در یکی از محلات این شهر، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

سرهنگ ابرهیم زارع افزود:‌ در بررسی محل توسط ماموران انتظامی مشخص شد ۲ نفر به‌وسیله سلاح سرد یکی از شهروندان را مجروح کردند که مصدوم به بیمارستان انتقال یافت.

وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی موفق شدند مخفیگاه متهمان را در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه آنان را دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی بندرترکمن گفت: متهمان انگیزه خود را از انجام این عمل مجرمانه اختلافات شخصی اعلام کردند.

**

علی رسولی دبیر قرارگاه خدمت رسانی امیرالمومنین (ع) گلستان از اهدای ۱۷ قلم کالای اساسی در قالب ۵۰ سری جهیزیه به نوعروسان استان با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به مناسبت سالروز ازدواج رسول اکرم(ص) و حضرت خدیجه (س) خبر داد.

**

امروز مسابقات دو و میدانی رده سنی نونهالان پسران کشور (لیگ پایا) منطقه سه با حضور ۴۵ ورزشکار از استان‌های مازندران، سمنان، خراسان رضوی، خراسان رضوی و گلستان در مجموعه ورزشی شهدای استان (کریم آباد) گرگان برگزار شد.

گلستان با چهار مدال طلا و ۶ نقره جایگاه اول، خراسان رضوی با سه مدال طلا و سه نقره و یک برنز جایگاه دوم و مازندران با یک طلا و پنج برنز جایگاه سوم این مسابقات را از آن خود کردند.

**

بسیجی شهید محمد خمبری جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس در شهرستان کلاله بامداد امروز بعد از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جراحت‌های جنگ به یاران شهیدش پیوست.

محمد خمبری در عملیات پدافندی در تاریخ سیزدهم آذر سال ۱۳۶۵ در منطقه فاو از ناحیه چشم، شکم و دست مجروح شد و این جراحت‌ها به قطع شدن دست راست وی انجامید.

**

رییس اداره منابع آب شهرستان‌های کردکوی، بندرگز و بندرترکمن گفت: گروه‌های گشت و بازرسی این اداره از ابتدای امسال تا کنون ۴۰ حلقه چاه غیرمجاز را در محدوده منابع آبی این سه شهرستان شناسایی کردند.

حسن درویشی افزود: این چاه‌ها پس از تشکیل پرونده، برای بسته شدن به مراجع قضایی معرفی شدند که از این تعداد، ۲۶حلقه چاه تاکنون پرشده است.

وی گفت:‌ با مسدود شدن این چاه‌ها، از بهره برداری غیرمجاز حدود ۳۸۰ هزار مترمکعب از منابع آب‌های زیرزمینی جلوگیری شد.

**

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایری گلستان، به منظور برخورداری عشایر کوچنده استان از منبع ذخیره سازی آب شرب، ۷۰ مخزن پلی اتیلن ذخیره آب به ظرفیت ۲ هزار لیتری از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به مبلغ هزار و ۵۲۰ میلیون ریال تامین و بین عشایر توزیع شد.

**

کارشناس هواشناسی گلستان گفت: با حاکمیت جریانات جنوبی تا ظهر دوشنبه هوای استان صاف و پایدار خواهد بود اما روز دوشنبه به صورت موقت جریانات هوا شمالی شده و بارش‌های پراکنده ضعیفی در برخی از نقاط استان پیش بینی می‌شود.

سمیه ملاحی افزود: سامانه موثر بارشی دیگری از روز سه شنبه وارد استان گلستان می‌شود که اوج فعالیت آن روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ در این مدت شاهد بارش‌های موثر، کاهش دمای هشت درجه‌ای و بارش برف در ارتفاعات خواهیم بود.

**

تیم هاکی بانوان گلستان در مسابقات هاکی چمن قهرمانی کشور به میزبانی همدان باحضور ۱۶ تیم شرکت کرد.

این مسابقات از ٢۴ تا ٢٨ مهر در حال برگزاری است و بانوان هاکی باز گلستان در نخستین دیدار خود توانستند تیم خراسان جنوبی را مقتدرانه با نتیجه چهار بر صفر شکست دهند.

۹ بانوی ورزشکار گلستانی به نام‌های فاطمه باقری، ملیکا غلامی، نسترن سنگ بری، فرزانه داوودی، سعیده غلامیان، فاطمه عرب، سارا شاهینی، الهام دایی و سما طاهری با مربیگری مینا باقری و سرپرستی مریم رضایی در این رقابت‌ها حضور دارند.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد که در ۱۴ شهرستان سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم