بیش از 58 درصد از آران و بیدگلی‌ها علیه کرونا واکسینه شدند


بیش از 58 درصد از آران و بیدگلی‌ها علیه کرونا واکسینه شدند

کاشان - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل با اشاره به افزایش مرکزهای تزریق واکسن کرونا گفت: افزون بر 58 درصد جمعیت هدف ( 12 سال به بالا)  این شهرستان از آغاز این طرح تاکنون واکسن دریافت کردند.

اعظم باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حدود ۹۱ هزار نفر از جمعیت آران و بیدگل بالای ۱۲ سال هستند، افزود: از این تعداد تاکنون ۵۳ هزار و ۲۰۴ نفر علیه کرونا واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون از رده سنی افراد ۱۲ ساله به بالا ادامه دارد، اضافه کرد: حدود ۱۰ هزار نفر این شهرستان بین رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال قرار دارند که تا کنون ۴۰ درصد آنان واکسن کرونا دریافت کردند.

به گفته وی، در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال حدود ۴۸ درصد، ۳۰ تا ۶۰ سال حدود ۶۰ درصد و افراد بالای ۶۰ سال حدود ۷۸ درصد علیه کرونا واکسینه شدند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل ادامه داد: بیش از ۲۶ هزار نفر از جمعیت هدف این شهرستان نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند که حدود ۳۰ درصد جامعه هدف را تشکیل می دهد.

وی به افزایش چهار برابری مرکزهای واکسیناسیون کرونا در شهر آران و بیدگل طی هفته های اخیر اشاره کرد و افزود: هم اکنون در چهار مرکز در شهر آران و بیدگل تزریق واکسن کرونا انجام می شود، در حالی که پیشتر فقط در یک مرکز تجمیعی واقع در سالن ورزشی دانشگاه پیام نور انجام می شد.

وی با اشاره به تداوم شرایط زرد کرونایی در آران و بیدگل افزود: انتظار می‌رود رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تا حد انتظار افزایش یابد و شاهد تبدیل وضعیت کرونایی از زرد به آبی باشیم.

وی ادامه داد: در جدیدترین دسته‌بندی شهرهای کرونایی کشور در نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت آران و بیدگل زرد اعلام شده است و بر پایه آخرین آمارها، شمار بستری‌ها و مراجعه سرپایی‌های به مطب‌ها و درمانگاه‌ها، از روند کاهشی شیوع کرونا در شهرستان آران و بیدگل حکایت دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل به ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی شهروندان، استفاده از ماسک به صورت مستمر و اجرای دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان ناپایدار است و در این شرایط ضرورت دارد علاوه بر استقبال از واکسیناسیون، از ماسک به عنوان بهترین راه پیشگیری استفاده شود.

وی یادآور شد: تنها خواسته کادر درمان از همشهریان این است که از دورهمی، حضور در مکان‌های شلوغ و ترددهای غیرضروری خودداری کنند و استفاده از ماسک را همچنان جدی بگیرند.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022