بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی


بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- راه‌اندازی سه مرکز یاددهی و یادگیری سوادآموزی در سبزوار، درخواست مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی برای صدور مجوز درمان در 2 مرکز درمانی جانبازان و افتتاح 2 زمین چمن مصنوعی در بردسکن طی یک سال اخیر از جمله عناوین خبرهای کوتاه روز سه‌شنبه خراسان رضوی است.

سبزوار- سه مرکز یاددهی و یادگیری سوادآموزی با هدف ریشه کنی بیسوادی روز سه‌شنبه در بخش روداب شهرستان سبزوار به بهره برداری رسید. معاون سوادآموزی اداره ‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم گفت: با افزایش این مراکز، افراد بیشتری زیرپوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار می گیرند. مصطفی اسدی افزود: هم اینک ۱۱۰ مرکز یاددهی و یادگیری در این استان فعال است که از این تعداد ۱۷ مرکز مجری طرح ملی سواد و زندگی است. وی با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش مراکز یاددهی برخوردار از طرح ملی سواد و زندگی به ۹۰ مرکز در خراسان رضوی ادامه داد: در این مراکز علاوه بر سوادآموزی، آموزش مهارت های فنی و حرفه ای، ایجاد اشتغال و تولید نیز مورد توجه قرار گرفته است.

مشهد- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: ۲ مرکز درمانی ویژه جانبازان نیازمند صدور مجوز درمان از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است. به گزارش بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، حجت الاسلام حسین معصومی در دیدار با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این بنیاد بیش از ۵۰ هزار جانباز زیرپوشش دارد که تعدادی از آنان با مجروحیت‌های خاص و نیازمند خدمات درمانی ویژه هستند که جانبازان قطع نخاع و جانبازان اعصاب و روان از این جمله‌اند. وی ادامه داد: هم اکنون سه مرکز توانبخشی امام خمینی (ره) ویژه جانبازان قطع نخاع، مرکز بازتوانی امام خمینی (ره) ویژه جانبازان اعصاب و روان و مرکز سالمندان ایثار ویژه والدین شهدا زیرنظر این بنیاد در مشهد فعال هستند. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در ۲ مرکز جانبازان قطع نخاع و اعصاب و روان نیاز است خدمات درمانی و بیمارستانی نیز ارائه شود تا خدمت رسانی به این عزیزان تسهیل گردد. وی افزود: برای انجام خدمات بیمارستانی همکاری دانشگاه علوم پزشکی مورد نیاز است تا مجوز بیمارستان ۶۴ تختخوابی مرکز بازتوانی جانبازان اعصاب و روان و دی کلینیک مرکز توانبخشی امام خمینی (ره) صادر شود. حجت الاسلام معصومی ادامه داد: تاکنون چند جلسه در این خصوص برگزار و مشکلات پیش روی جانبازان به مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتقل شده تا این مجوزها اخذ شود.

بردسکن- فرماندار بردسکن گفت: طی یکسال اخیر مجوز احداث چهار زمین چمن مصنوعی برای شهر شهرآباد، روستاهای رکن آباد، ظاهرآباد و درونه این شهرستان اخذ شده که تاکنون زمینهای چمن مصنوعی شهرآباد و رکن آباد افتتاح شده است. مجتبی شاکری در دیدار با رییس اداره ورزش و جوانان و روسای هیات های ورزشی بردسکن افزود: این شهرستان از استعدادهای ارزشمند ورزشی در حوزه جوانان، نوجوانان و بانوان برخوردار است که دارای مقام های استانی و حتی کشوری هستند. وی با تاکید براینکه باید با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیتها بستر مناسب برای فعالیتهای ورزشی جوانان و نوجوانان فراهم آوریم ادامه داد: بردسکن از نظر امکانات و تجهیزات ورزشی با کمبودهایی مواجه است که مسوولان استانی باید در تخصیص بودجه و امکانات ورزشی حق این شهرستان را ادا کنند. فرماندار بردسکن از روسای هیات‌های ورزشی خواست با توجه به کاهش اعتبارات دولتی با استفاده از ظرفیت معادن و خیران، رشته های ورزشی را فعال‌تر کنند. در این مراسم از "علی اصغر مصطفوی"، دونده پیشکسوت که در چهارمین دوره رقابت های دوومیدانی پیشکسوتان کشور مقام سوم را کسب کرده بود تجلیل شد.

مشهد- مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: طرح ملی اصلاح و بهینه سازی رایگان موتورخانه واحدهای مسکونی، تجاری و اداری از آبان ماه پارسال آغاز شده و تاکنون هزار و ۶۳۵ مشترک این استان در این طرح ثبت نام کرده اند. حسن افتخاری افزود: در یک سال گذشته ۱۷ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت گاز برای اجرای طرح اصلاح و بهینه سازی این موتورخانه ها در استان خراسان رضوی هزینه شده است. وی ادامه داد: هم اکنون اجرای این طرح در هزار و ۴۰ واحد موتورخانه به اتمام رسیده یا در حال اجراست و پیش‌بینی می‌کنیم این تعداد تا پایان امسال به ۲ هزار واحد برسد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت ملی گاز ایران به نشانی nigc.ir و انتخاب گزینه طرح بهینه سازی موتورخانه‌ها نسبت به ثبت شماره اشتراک و دریافت خدمات این طرح اقدام کنند. وی افزود: شرکت گاز به ازای هر مترمکعب مصرف ۲ سال قبل مشترکان مشمول این طرح تا سقف هشت هزار ریال برای بهینه سازی موتورخانه واحدهای مسکونی، تجاری و اداری هزینه خواهد کرد که شامل تنظیم مشعل، عایقکاری و نصب رسوب گیر مغناطیسی است. افتخاری ادامه داد: با اجرای این طرح حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد مصرف گاز مشترکان کاهش می‌یابد که این مهم علاوه بر کاهش هزینه های خانوار، موجب پایداری جریان گاز طبیعی در کشور می‌شود. وی گفت: براساس آیین نامه اجرایی ماده ۱۷ قانون هوای پاک، بهینه سازی، اخذ گواهینامه مطابق با استاندارد ۱۶۰۰۰، برای مشترکان دارای موتورخانه از سال ۱۴۰۱ به بعد اجباری است و موتورخانه های فاقد این گواهینامه باید با صرف هزینه شخصی اقدام به بهینه سازی موتورخانه واحدهای خود کنند. مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی افزود: شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه اجرای این طرح می‌توانند با تلفن ۱۵۹۴ مرکز خدمات الکترونیک و ارتباطات مردمی شرکت گاز خراسان رضوی تماس بگیرند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شهر مشهد نورافشانی شد