تکمیل محور بجنورد-جنگل گلستان هفت هزار میلیارد ریال نیاز دارد


تکمیل محور بجنورد-جنگل گلستان هفت هزار میلیارد ریال نیاز دارد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: تکمیل پروژه راهسازی در محور بجنورد به جنگل گلستان هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که امسال تنها 150 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

قاسم قاسمی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چهارخطه کردن محور بجنورد-جنگل گلستان از مطالبات مردم استان و البته از مصوبات سفر کاروان دولت پیش به این خطه است که همچنان محقق نشده است.

وی افزود: طول پروژه محور بجنورد- جنگل گلستان (با احتساب کنارگذر شمالی بجنورد) ۱۵۶ کیلومتر است که اکنون ۴۳ کیلومتر از آن باقی مانده است که در اولویت اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون پیمانکار مشغول اجرای کار است اما امسال اعتبار خیلی مناسب به این محور اختصاص نیافته است و تلاش داریم تا این پروژه راهسازی بهار سال آتی به اتمام برسد.

طرح چهار خطه محور بجنورد- جنگل گلستان از شریان های اصلی ارتباطی خراسان شمالی به استان های شمالی کشور و تهران محسوب می شود که طرح چهار خطه آن از دهه ۸۰ در دستور کار قرار گرفت که هر بار به دلیل عدم تخصیص به موقع اعتبار نیمه کاره ماند.

استان خراسان شمالی یکی از پنج استان کشور محسوب می شود که فاقد شبکه ریلی است و شبکه خطوط هوایی این استان نیز به دلیل جانمایی نامناسب و احاطه شدن کوههای اطراف کارایی لازم را برای جابجایی مسافر و بار ندارد و هم اکنون بیش از ۹۰ درصد از شبکه حمل و نقل استان وابسته به حمل و نقل زمینی است و تکمیل چهار خطه محور بجنورد- جنگل گلستان می تواند علاوه بر کاهش سوانح رانندگی ، سرعت جابجایی مسافر و بار را نیز افزایش دهد.

استان خراسان شمالی بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که افزون بر ۶۳۷ کیلومتر از این محور را شریان اصلی تشکیل می دهد و مابقی راههای روستایی است که حدود ۴۰ درصد از آن زیر پوشش آسفالت قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟