چند خبر کوتاه از استان اصفهان


چند خبر کوتاه از استان اصفهان

اصفهان-ایرنا- راه اندازی مرکز نیکوکاری زکات در دهستان لای سیاه نایین ، کاهش سرقت در سمیرم و پخت غذا برای کارگران غیر بومی در این شهرستان اخبار کوتاه امروز استان اصفهان است.

راه اندازی مرکز نیکوکاری زکات در دهستان لای سیاه نایین

مرکز نیکوکاری باب الحوائج (ع) با پیگیری شورای زکات روستاهای مرغچوِئیه و اله آباد ودر محل ورودی روستای اله آباد شهرستان نایین با حضور امام جمعه شهرستان، مسوولان و جمعی از خیران ومردم دهستان لای سیاه افتتاح شد.
محمد جواد شفیعی رییس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) نایین گفت: مراکز نیکوکاری تخصصی زکات به‌منظور استفاده از ظرفیت خیران، کشاورزان و دامداران در جهت آبادانی روستاها و بهره‌مندی محرومان از وجوه شرعی زکات واجب و مستحب ایجاد می‌شود.
وی بر لزوم توسعه مراکز نیکوکاری تخصصی برای سرعت بخشیدن به روند محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به محرومان اشاره و اجرای طرح‌های عام‌المنفعه روستایی و کمک به تأمین معیشت محرومان را جزو مهم‌ترین اقدامات مراکز نیکوکاری زکات برشمرد و افزود: مراکز نیکوکاری در زمینه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، رفاهی، آموزشی، تجهیزاتی، کمک‌هزینه خرید جهیزیه و مالی به نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند.

رییس کمیته امداد امام نایین تاکید کرد: در مراکز نیکوکاری اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران محرمانه است و کمک‌های جمع‌آوری‌شده در این مراکز با حفظ عزت‌نفس و کرامت نیازمندان بدون بوروکراسی اداری بین آن‌ها توزیع می‌شود.
کاهش ۱۴ درصدی سرقت در شهرستان سمیرم

فرمانده انتظامی سمیرم از کاهش ۱۴ درصدی سرقت در هفت ماهه ابتدای امسال خبر داد.

سرهنگ سهراب قرقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: علاوه بر این در همین مدت ۳۱ درصد دستگیری سارقان نیز افزایش داشته است.

به گفته وی، ۲۳ طرح امنیتی و انتظامی در این مدت اجرا شده که بازخورد آن صفر شدن آمار وقوع جرم خشن در شهرستان سمیرم بود.

رییس پلیس سمیرم با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی کشفیات موارد مخدر، تصریح کرد: حدود یک تن انواع مخدر کشف و ضبط کردیم و به نسبت سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته‌ایم.

سرهنگ قرقانی افزود: افزایش ۲۱ درصدی دستگیری قاچاقچیان و ۳۷۲ درصدی معتادان و همچنین بیشتر شدن ۹ درصدی ضبط ماهواره و سلاح را نیز در همین مدت شاهد بودیم.

وی خاطر نشان کرد: کشف مشروبات الکی و کارگاه‌های تولید آن نیز ۲۲ درصد به نسبت سال قبل بیشتر شده و نزاع و درگیری هم ۱۷ درصد کمتر شده است.

پخت ۱۳ هزار وعده غذا برای کارگران غیر بومی شهرستان سمیرم

مسوول کانون خادمیاران رضوی حسینیه چهاردهم معصوم سمیرم از پخت بیش از ۱۳ هزار وعده غذای گرم برای کارگران غیربومی سیب چین مستقر در این شهرستان خبر داد.

غلام آصفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: شمار عمده‌ای از این غذاها در یک ماه اخیر در شهر سمیرم و بقیه در روستاهای متعدد بخش های پادنای بزرگ، وردشت و پادنا پخت و توزیع شده است.

به گفته وی، عمده این کارگران از استان سیستان و بلوچستان بویژه از نیک شهر و روستاهای تابعه آن خطه و بقیه نیز از استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور افغانستان هستند.

مسوول کانون خادمیاران رضوی حسینیه چهارده معصوم ادامه داد: علاوه بر تهیه و توزیع این تعداد غذا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا، برخی اماکن مذهبی و عمومی همچون حسینیه‌ها نیز در اختیار کارگران بلوچ قرار گرفت.

حدود ۱۵ هزار کارگر غیربومی در دو دهه گذشته تا کنون هر سال در شهریور و مهر ماه برای برچیدن سیب های درختی به سمیرم می آیند که بیشتر آنها از استان های کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و کردستان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا