پایداری شبکه گاز خوزستان افزایش یافت


پایداری شبکه گاز خوزستان افزایش یافت

تزریق گاز خط لوله 56 اینچ حد فاصل بیدبلند-اهواز که یکی از انشعاب‌های خط لوله نهم سراسری گاز است، امروز (چهارشنبه، 28 مهرماه) آغاز شد.

به گزارش شانا، رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با ابراز خرسندی از اینکه تزریق گاز خط لوله حدفاصل بید بلند - اهواز در ایام هفته وحدت آغاز شده است، گفت: این خط لوله برای تکمیل رینگ گازی جنوب غرب کشور و همسو با افزایش پایداری شبکه گاز استان خوزستان و تامین گاز صنایع، پتروشیمی و مشترکان خانگی و صنعتی اجرا و تزریق گاز شد و گاز تولیدی پارس جنوبی را به مبادی مصرف می‌رساند.

مهدی بازرگانی، مجری طرح خط لوله نهم سراسری انتقال گاز نیز در این باره اظهار کرد: این خط لوله به قطر ۵۶ اینچ و طول ۹۹ کیلومتر با تلاش نیروهای متعهد و متخصص شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و بهره‌مندی از مشاوران و پیمانکاران داخلی اجرا شده و در مسیر خود از مناطق سخت‌گذر و کوهستانی، مناطق واقع در بارندگی و آب‌گرفتگی عبور کرده است و دو ایستگاه حفاظت کاتدیک، یک ایستگاه لانچر و یک ایستگاه ریسیور دارد.

وی تصریح کرد: این خط لوله در مسیر اجرا با ۱۴ مورد کیسینگ، یک مورد تقاطع با رودخانه، ۱۷۳ مورد تقاطع با جاده خاکی، آب‌رو و خطوط زیرزمینی روبه‌رو بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی