وزیر میراث فرهنگی: وحدت موجود بین شیعه و سنی در ایران مثال زدنی است


وزیر میراث فرهنگی:  وحدت موجود بین  شیعه و سنی در ایران مثال زدنی است

اردبیل - ایرنا- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: وحدت موجود بین اهل تسنن و تشیع در ایران اسلامی مثال زدنی و نمونه برای امت اسلامی است.

به گزارش ایرنا، عزت الله ضرغامی پنجشنبه بمناسبت هفته وحدت در دیدار امام جمعه اهل سنت و تنی چند از هنرمندان شهر سنی نشین عنبران نمین بیان کرد: رابطه توام با صمیمیت و بدون هیچ تنش و مشکل اهل سنت و تشییع در ایران می‌تواند الگویی برای جهان اسلام باشد.

وی از جمله نمونه‌های این روابط مستحکم را در استان اردبیل ذکر کرد و افزود: در این استان شاهد اتحاد و همدلی اهل تسنن و تشییع هستیم و این استان پیروان دو مذهب برادرانه در کنار هم زندگی می‌کنند.

حجه الاسلام یاور مرادی امام جمعه اهل تسنن شهر عنبران نیز در این دیدار روابط برادرانه اهل تسنن و تشییع در ایران بویژه استان را پایدار و ریشه دار ذکر کرد و گفت: این روابط به هیچ وجه خلل ناپذیر نیست.

در جریان این دیدار حجت الاسلام مرادی یک تخته گلیم سنتی عنبران را از طرف مردم این بخش به وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهدا کرد و از اقدامات انجام یافته در بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی تقدیر کرد.

شهر عنبران از توابع شهرستان نمین در شرق اردبیل واقع است، عنبران به‌عنوان شهر ملی گلیم در کشور ثبت ملی شده است.

وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی روز پنجشنبه وارد اردبیل شد. این سفر در قالب هشتمین سفر استانی رئیس جمهوری انجام شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تکمیل موزه دفاع مقدس اردبیل در مراحل پایانی است