دستگاه‌های اجرایی از فعالیت‌های مدنی بانوان حمایت کنند


دستگاه‌های اجرایی از فعالیت‌های مدنی بانوان حمایت کنند

سنندج - ایرنا - رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: بانوان می‌توانند به عنوان حلقه‌های میانی بین حاکمیت و مردم، برای حل مسائل مختلف در جامعه کمک کنند و دستگاه‌های اجرایی باید حامی فعالیت‌های مدنی آنان باشند.

به گزارش ایرنا، فاطمه قاسم پور شامگاه جمعه در دیدار بانوان فعال اجتماعی و فرهنگی مریوان اظهار داشت: در بحث زنان نیازمند این هستیم که فعالیت‌های مدنی آنان به عنوان حلقه‌های میانی بین حاکمیت و مردم، جدی‌تر گرفته شود.

وی اضافه کرد: اگر زنان به عنوان حلقه‌های میانی بتوانند در تمام مسائل به ویژه فرهنگی کار خود را درست انجام دهند، به طور قطع بخش زیادی از مسائل فرهنگی در کشور مرتفع می شود و بانوان در این رابطه پتانسیل بالایی دارند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فراکسیون زنان در مجلس باید برای ارتقای توانایی بانوان در راستای انجام فعالیت‌های مدنی و ایفای نقش میانجیگری بین حاکمیت و مردم، تلاش خود را بکار گیرد، چراکه زنان به خوبی می‌توانند مسائل جامعه و راهکارها را بین مردم و مسوولان رد و بدل کنند.

قاسم‌پور بر ضرورت توجه به زنان سرپرست خانوار و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی مسوول تاکید کرد و گفت: در کنار توانمندی و بحث بیمه زنان سرپرست خانوار، این قشر از جامعه باید بیش از پیش در عرصه اقتصادی و اجتماعی توانمند شوند.

وی یادآور شد: در مریوان نیز زنان فعال و توانمندی وجود دارند که می‌توانند در قالب فعالیت‌های مختلف، نقش میانجیگر ایفا کنند و این مسوولان هستند که باید تسهیل کننده این فعالیت ها باشند.

دستگاه‌های اجرایی از فعالیت‌های مدنی بانوان حمایت کنند
توان مریوان برای تبدیل شدن به شاهراه اقتصادی کشور
نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: به اعتقاد بنده، مریوان شهرستانی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و از لحاظ اقتصادی مهم است و به واسطه وجود مرز بین المللی باشماق، توانایی تبدیل شدن به شاهراه اقتصادی نه تنها برای کردستان بلکه برای کشور دارد.

شیوا قاسمی پور بر لزوم حمایت از زنان به ویژه سرپرستان خانوار تاکید کرد و یادآور شد: باید زمینه و شرایط لازم برای موفقیت بانوان در عرصه خانواده و اجتماع فراهم شود.

نقش مهم زنان مریوانی در اقتصاد خانواده
فرماندار مریوان نیز با بیان اینکه به دلایل تاریخی و ناملایمات زیرساختی، زنان نتوانسته‌اند در سطح جامعه و ادارات این شهرستان حضوری پررنگ داشته باشند، افزود: استعدادهای خوبی در جامعه بین زنان وجود دارد که درصورت توجه به آنان، می‌توانند نقش موثری در مدیریت‌ها ایفا کنند.

آرتیکاس اقبال تاکید کرد: در مریوان آنچه که به عنوان شاخص وجود دارد، بانوان دارای جایگاه مهمی هستند و آنان در تمام فعالیت‌های مدنی در کنار مردان حضور دارند و خیلی جاها پررنگ‌تر و تاثیرگذارتر هستند.

وی اظهار داشت: در روستاهای مریوان، وضعیت به گونه‌ای است که بانوان اگر فعالیت نداشته باشند و خدمت ارائه ندهند، هیچگاه خانواده‌ها نمی‌توانند در امور خود موفق باشند و این در حالی است که زنان در اقتصاد خانواده‌ها نادیده گرفته می‌شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان هم گفت: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده به عنوان گزارشی کامل تدوین و براساس این سند، هفت اولویت اصلی در نظر گرفته شده که دستگاه ها براساس آن اقدام کنند.

لیلا آژیر اضافه کرد: این هفت سند در سامانه زنان و خانواده ریاست جمهوری بارگذاری شده تا دستگاه‌های اجرایی در قالب آن اسناد، در راستای حمایت از بانوان به ویژه در بحث اشتغال و معیشت فعالیت داشته باشند.

شهرستان مریوان در ۱۲۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)