شهرداران 88 شهر استان اصفهان معرفی شدند


شهرداران 88 شهر استان اصفهان معرفی شدند

اصفهان- مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: شهرداران 88 شهر این استان پس از معرفی شوراهای اسلامی و بررسی کمیته های تخصص ، معرفی شدند.

علی اصغر ذاکری هرندی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اعضای شوراهای اسلامی ۱۰۷ شهر اصفهان تاکنون شهردار پیشنهادی خود را به استانداری و یا وزارت کشور معرفی کرده اند.

وی بیان کرد: اعضای پنج شهر استان هنوز شهردار خود را انتخاب نکرده اند و گزینه پیشنهادی بقیه شهرها نیز در مرحله بررسی کمیته فنی و کارشناسی و استعلام قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان با بیان اینکه فرآیند معرفی شهرداران شهرهای این خطه طولانی نشده است،افزود: مقایسه مقطع دوماهه بعد از آغاز کار دوره جدید پارلمان شهری جدید با دوره گذشته نشان می‌دهد که ۲ برابر قبل مدیران شهری معرفی شده‌اند و کارها به خوبی و سرعت پیش رفته است.

وی با بیان اینکه صدور احکام شهرداران شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت توسط وزیر کشور صادر می‌شود، تصریح‌کرد: شهرداران نجف آباد، اصفهان و کاشان معرفی شده اند و تنها حکم شهردار خمینی شهر از بین این مناطق صادر نشده است.

ذاکری هرندی در خصوص ابقا، جابه جایی و ورود افراد جدید در حوزه مدیریت شهری استان اصفهان گفت: ۴۰ درصد از شهرداران دوره قبل برای مدت چهار سال آینده ابقاو ۱۰ درصد نیروی جدید به جمع این مدیران افزوده و مابقی جابه جا شده‌اند.

وی یادآورشد: گروه های سنی مختلفی از سوی شوراهای اسلامی به عنوان شهردار معرفی شده اند که در بین آن‌ها نیروهای جوان نیز وجود دارد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان دانش و مهارت فنی و عمرانی، اقتصادی و فرهنگی را سه پیش نیاز مهم برای انتخاب شهردار در استان دانست و اظهار داشت: این سه مولفه مورد ارزیابی و توجه در انتخاب شهرداران بوده تا توسعه پایدار صورت بگیرد.

۵۹۱ نفر عضو شوراهای اسلامی شهرهای استان اصفهان هستند.

این استان اصفهان با ۲۴ شهرستان، ۱۱۲ شهر، ۵۲ بخش و ۱۳۲ دهستان، پنج میلیون و ۳۸۶ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !