ستاد اجرایی فرمان امام و استانداری خراسان شمالی تفاهم‌نامه امضا کردند


ستاد اجرایی فرمان امام و استانداری خراسان شمالی تفاهم‌نامه امضا کردند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان شمالی از امضای تفاهم نامه محرومیت زدایی بین این ستاد خدمت رسان و استانداری با محوریت اشتغالزایی و کمک به مناطق محروم و مرزنشین خبر داد.

محمد اسلامی فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تفاهم نامه که بین بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ع) و استاندار خراسان شمالی اواخر هفته گذشته منعقد شد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای کمک به تحقق همه جانبه پیشرفت و عدالت و حرکت به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی در مناطق محروم خراسان شمالی، فعالیت جهادی انجام می شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس دفتر این قرارگاه با همکاری فرمانداری ها در شهرستان های محروم راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم راه اندازی می شود و گروه های جهادی و مردمی بعنوان حلقه های ابتدایی در این مناطق حضور می یابند.

اسلامی فر افزود: گروه های جهادی در مرحله نخست مشکلات و نقاط کور اقتصاد منطقه را شناسایی و نقشه راه توسعه و هزینه های لازم را تهیه و برآورد می کنند، سپس هزینه های این طرح ها توسط ستاد اجرایی امام(ره) و فرمانداری ها پرداخت می شود.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه در راستای کمک همه جانبه و تحقق عدالت به کمک گروه های جهادی در زمینه عدالت آموزشی، صنعت و معدن، عمران و آب، زنان و خانواده، کشاورزی و دامپروری، نوآوری و دیگر موارد توسعه ای است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان شمالی گفت: امیدوار هستیم با ورود گروه های جهادی و پروژه های تعریف شده، اقدامی موثر و توسعه آور در این مناطق محروم انجام شود.

بنا به گفته مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان شمالی؛ از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار بسته نوشت افزار، یکهزار و ۲۰۰ بسته معیشتی، پنج هزار بسته بهداشتی و۲۰ تن گوشت قرمز در مناطق محروم این استان توزیع شده است.

استان خراسان شمالی با مساحتی حدود ۲۸ هزار کیلومتر مربع از هشت شهرستان، ۲۲ شهر و ۱۹ بخش، ۴۰ دهستان و ۸۶۲ روستای دارای سکنه تشکیل شده‌ است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قتل همبازی توسط دختربچه 10 ساله!