جشن‌های میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) در اردبیل برگزار شد


جشن‌های میلاد پیامبر اسلام(ص)  و امام صادق(ع) در اردبیل برگزار شد

اردبیل - ایرنا - جشن‌های سالروز میلاد مسعود پیامبرگرامی اسلام حضرت محمد (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) طی دیشب و امروز در جای جای استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، به همین مناسبت خیابان‌ها و معابر شهرهای مختلف استان چراغانی و آذین بندی شده و در سطح مساجد و حسینیه‌ها آئین‌های ویژه مولودی خوانی، مداحی و سخنرانی برگزار شد.

علاوه بر مناطق شیعه‌نشین استان اردبیل، شهروندان اهل تسنن در شهرهای عنبران از توابع شهرستان نمین و هشجین از توابع شهرستان خلخال نیز با برگزاری آئین‌های جشن و سرور میلاد پیامبر اکرم و هفته وحدت را گرامی داشتند.

در آئینی که در مسجد شیخ محمد قریشی اهل سنت شهر هشجین مرکز بخش خورش‌رستم خلخال برگزار شد، حجت‌الاسلام شیخ حکمت‌الله رمضانی امام جمعه اهل سنت این شهر پیامبر اسلام(ص) را پیامبر رحمت و مهربانی دانست و مراجعه به سیره و روش زندگانی پیامبر اکرم (ص) را به عنوان راه نجات جوامع امروزی بشری توصیه کرد.

وی از منطقه خورش‌رستم به عنوان الگوی وحدت و همدلی در جامعه واحد اسلامی یاد کرد و خواستار توجه ویژه مسئولان استان برای رفع محرومیت‌های این منطقه شد.

حجت‌الاسلام رمضانی با تبریک سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و گرامیداشت هفته وحدت مراجعه به سیره پیامبر را بهترین سند و عامل وحدت در بین مسلمانان جهان دانست و گفت: استفاده از سیره مبارک نبوی نیاز ضروری مردم و راهنمای خوبی در زندگی فردی و اجتماعی افراد با توجه به مشکلات عدیده امروزی است.

در شهرستان‌های اردبیل، نمین، نیر، خلخال، کوثر،گرمی، انگوت، اصلاندوز، پارس آباد، بیله‌سوار، کوثر، سرعین و مشگین شهر نیز به همین مناسبت آئین های ویژه ای برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)