نماینده مجلس: ایده‌پردازی حلقه مفقوده در حل مسائل کشور است


نماینده مجلس: ایده‌پردازی حلقه مفقوده در حل مسائل کشور است

مشهد- ایرنا- رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: حلقه مفقوده در حل مسائل کشور، ایده‌پردازی است که در گام دوم انقلاب گروههای مردمی به خوبی می‌توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند.

فاطمه قاسم پور عصر یکشنبه در مراسم پایانی گردهمایی بانوان نوآور کشور با عنوان "بوت کمپ نوآوری اجتماعی من در جامعه" در مشهد افزود: در این راستا نگاه به موضوع زنان باید تغییر کند زیرا زنان برای کشور ما فرصت ساز هستند.

وی با اشاره به نقش کنشگری بانوان در طول تاریخ ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی، کنشگری بانوان تفاوت بسیار پیدا کرد زیرا در نگاه امام خمینی (ره)، مسوولیت اجتماعی از مهمترین وظایف زن مسلمان بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: کنشگری اجتماعی و مسوولیت اجتماعی زنان به معنای حضور او در اجتماع دارای شاخصه‌هایی است که باید به آن توجه ویژه داشت و از جمله آنها این است که بر خلاف کنشگری غربی، زنان کنشگر در جامعه ما باید امور مرتبط به خانه و فرزندان خود را هم در نظر داشته باشند تا آسیبی به کانون خانواده وارد نشود.

وی افزود: محیطی که در آن کنشگری رخ می‌دهد باید عاری از اختلاط جنسیتی باشد و از سوی دیگر نیاز است در برخی عرصه‌ها مانند پزشکی و تبلیغ، زنان نقش بیشتری ایفا کنند.

قاسم پور ادامه داد: در گام دوم انقلاب، دختران باید با آگاهی بسیار مسیر کنشگری را طی کنند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان بر تشکیل حلقه‌های میانی تاکید داشتند، دختران و بانوان باید به این موضوع توجه کنند تا در این مسیر نقش پر رنگ تری ایفا کنند.

مسوول قرارگاه اجتماعی بانوان در بنیاد احسان نیز در این مراسم گفت: رشد و نوآوری در کشور ما نوپا است و برای ادامه فعالیت بهتر نیاز به حمایتهای دستگاههای اجرایی و افراد دغدغه‌مند دارد.

فضه سادات حسینی افزود: این بنیاد حمایت از محرومان و همچنین حل موضوعات اجتماعی با محوریت مراکز نوآوری را در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: بانوان به عنوان پیشران حرکتهای اجتماعی نقش مهمی دارند و برهمین اساس باید ایده‌ها را به حرکتهای اجتماعی تبدیل کنند.

حسینی گفت: یکی از دغدغه های این بنیاد حمایت از ایده‌هایی است که توسط خود مردم و در مناطق بومی محل سکونتشان شکل می‌گیرد زیرا هر منطقه مسائل مختص به خود دارد و مردم آن نواحی شناخت و اشراف بیشتری بر مسائل خود دارند.

مدیر مرکز نوآوری های اجتماعی مبتدا نیز در این مراسم گفت: راه درست پیشرفت بر اساس مدل اسلامی، پیدا کردن استعدادها و ایده های نو، کمک و راهنمایی برای توانمند شدن است تا بتوان مشکلی از جامعه را حل نمود.

حجت الاسلام حسین مسجدی با اشاره به رویکرد موسسه مبتدا بر یافتن ایده های نو و حمایت از آن برای حل مشکلات کشور افزود: لازمه این موضوع در حل مشکلات امروز کشور، صبر و عزم راسخ است و نباید در مسیر ناملایمات ناامید شد.

وی ادامه داد: افرادی به قله ها دست پیدا می‌کنند که هم خود صابر باشند و هم دیگران را به صبر توصیه کنند.

گردهمایی بانوان نوآور کشور با عنوان "بوت کمپ نوآوری اجتماعی من در جامعه" که از روز جمعه ۳۰ مهر ماه در مشهد آغاز شده بود امشب (یکشنبه دوم آبان) به کار خود پایان داد.

بوت کمپ، فعالیت گروهی است که در حوزه‌های متفاوت همچون آموزش و ورزش انجام می‌گیرد.

امروزه عبارت بوت کمپ برای دوره‌های آموزشی در هر زمینه که تاکنون بیشتر در حوزه برنامه نویسی اجرا شده، استفاده می‌شود. در این بوت کمپ‌ها دوره های آموزشی فشرده در یک مدت کوتاه به همراه نظارت برگزار می‌شود. این چنین دوره ها اغلب توسط سازمان‌ها و شرکت‌ها با هدف پرورش نیروی خبره در تخصص مورد نظر، برگزار می‌شود تا در نهایت افراد مورد نیاز پرورش و جذب شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان