چراغ تئاتر در گناوه دوباره روشن شد


چراغ تئاتر در گناوه دوباره روشن شد

گناوه – ایرنا- چراغ سالن های تئاتر در گناوه که بیش حدود 2 سال به علت شیوع ویروس کرونا خاموش شده بود، روشن و درهای آنها به روی هنرمندان و علاقه‌مندان به نمایش باز شد.

به گزارش ایرنا، در حدود ۲ سال اخیر که کشور و حتی جهان به ویروس منحوس کرونا گرفتار شده است، بسیاری از مشاغل به تعطیلی و یا رکود کشیده شدند و این امر آسیب فراوانی اعم از اقتصادی و اجتماعی بر پیکره جامعه وارد کرد که حوزه هنرهای نمایشی و سینما نیز از آن مستثنی نبود.

همزمان با ورود شیوع ویروس کرونا به کشور، سالن‌های سینما و صحنه های تئاتر برای سلامت مردم ایران به طور خودخواسته تعطیل شدند و جمعیت زیادی از قشر هنرمندان و علاقه مندان به این حوزه را تحت شعاع خود قرار داد.

اگرچه در طول این مدت ، تئاتر در برخی شهرهای کشور به علت فروکش کردن طغیان کرونا گاهی فعال شد اما در شهرستان گناوه پس از یک وقفه طولانی مدت و آن هم با وضعیت آبی شدن کرونایی، روی خوش نشان داد و هنرمندان را به تکاپو انداخت.

شهرستان گناوه در عرصه هنر در استان بوشهر از شهرستان‌های پیشتاز و پیشگام است و از گذشته دور تاکنون هنرمندان زیادی را به جامعه هنری کشور معرفی کرده است.

یکی از رشته‌های فعال در عرصه هنر گناوه ، تئاتر است که تعدادی زیادی از علاقه مندان به این رشته مشغول و پایه گذار اجرای نمایش های زیادی در سطح کشور و استان بوشهر هستند.

روی صحنه رفتن نمایش " سی بودن سی نبودن" اولین تئاتر اجرا شده توسط هنرمندان این شهرستان بعد از حدود ۲ سال کرونایی است که نویدی برای حرکت دوباره فعالان این عرصه نمایشی است.

این نمایش به نویسندگی وکارگردانی علیرضا فهیم پور در سالن پلاتو استاد دریانورد گناوه روی صحنه رفته است.

بعد از اجرای این نمایش با حضور نساء مرادی عضو شورای اسلامی شهر گناوه و شورای استان بوشهر، از پوستر این نمایش رونمایی شد.

نویسنده و کارگردان این نمایش به خبرنگار ایرنا گفت: نمایش سی بودن، سی نبودن یک کار فولکور و بومی است که قصه آن از المان‌ها و اعتقادهای جنوب استان بوشهر نوشته شده است.

علیرضا فهیم پور افزود: این نمایش که کاری از فرهنگسرای شهرداری و گروه ایلیا است، تولید و آماده اجرا برای شرکت در سی وسومین جشنواره تئاتر استانی فجر در شهرستان روی صحنه آمده است.

وی اظهارکرد: امیدواریم بتوانیم با اجرای این نمایش در جشنواره نماینده خوبی برای شهرستان گناوه و استان بوشهر باشیم.

این هنرمند گفت: کمبود فضا برای تمرین و اجرای تئاتر نکته ای مهم که همیشه مورد دغدغه هنرمندان این شهرستان است و در اجرای نمایش "سی بودن ، سی نبودن" بسیار مشهود بود.

فهیم پور با تقدیر از اداره فرهنگ و ارشاداسلامی بابت همکاری های بی دریغ با این گروه نمایشی، به نمایندگی از هنرمندان انجمن نمایش از شورای اسلامی شهر خواستار احداث سالن پلاتو با امکاناتی مدرن باحمایت شهرداری شد.

وی یادآورشد: در جلسه ای که با مرادی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر گناوه پس از رونمایی از پوستر نمایش برگزار شد، قول مساعد برای پیگیری و رفع مشکلات را به هنرمندان داد تا در جلسه آتی شورای اسلامی و استان بوشهر موضوع مطرح کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی گناوه گفت: باتوجه به شرایط کرونایی کشور ، مشاغل هنری همانند دیگر مشاغل در امان نماند د و هنرمندان شاغل در آن بیکار و دچار خسارت شدند.

علیرضا سبحانی افزود: در این مدت وضعیت تئاتر در شهرستان گناوه نیز تحت شعاع شرایط کرونایی قرار گرفت و هنرمندان نتوانستند فعالیت کنند.

وی گفت: با وقفه طولانی در عرصه تئاتر، یک نمایش با عنوان " سی بودن، سی نبودن" توسط هنرمندان گناوه‌ای تهیه و روی صحنه رفت و قرار است پس از بازبینی در جشنواره تئاتر استانی فجر اکران شود.

سبحانی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی در دوران کرونا از هنرمندان درقالب اعطای کارت هنر مبالغی به حساب آنها واریز کرده است که شامل شهرستان گناوه نیز شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی گناوه افزود: جدا از حمایت‌های دوران کرونایی، تسهیلات بانکی به هنرمندان در صورت ارایه طرح و برنامه‌ای درقالب طرح خوداشتغالی اعطا خواهد شد.

وی تعداد هنرمندان رشته نمایشی تئاتر شهرستان گناوه را ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۶ گروه نمایشی در این شهرستان ثبت و پرونده دارند و در همین گروه‌ها، چندین زیرمجموعه‌ نمایشی فعالیت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقوع حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن