ویدیو تست تصادف تویوتا کمری افسانهای؛ خودروسازان داخلی یاد بگیرند!
گجت نیوز (https://gadgetnews.net) تویوتا کمری که به عنوان یک سدان ژاپنی پرفروش محسوب میشود توانست بدون ثبت حتی یک امتیاز ضعیف آزمون موسسه بیمه ایمنی بزرگراهها (IIHS) را پشت سر بگذارد. امروزه به دلیل پیشرفت علم و فناوری در صنعت خودرو شاهد تولید محصولاتی با سطح ایمنی بسیار بالا هستیم که میتوانند در زمان تصادفات جان سرنشینان را... نوشته ویدیو...
تویوتا کمری که به عنوان یک سدان ژاپنی پرفروش محسوب میشود توانست بدون ثبت حتی یک امتیاز ضعیف آزمون موسسه بیمه ایمنی بزرگراهها (IIHS) را پشت سر بگذارد.
امروزه به دلیل پیشرفت علم و فناوری در صنعت خودرو شاهد تولید محصولاتی با سطح ایمنی بسیار بالا هستیم که میتوانند در زمان تصادفات جان سرنشینان را به خوبی حفظ کنند. همچنین دولتها نیز برای عرضه خودرو به بازار قوانین سختگیرانهای را در نظر گرفتند؛ برای مثال اگر یک خودروساز قصد عرضه محصول خود به بازار آمریکا را داشته باشد میبایست استانداردهای ایمنی وسایل نقلیه موتوری فدرال (FMVSS) را اخذ کند. همچنین مسئولیت تنظیم قوانین این حوزه نیز بر عهده اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها (NHTSA) است.
موسسه بیمه ایمنی بزرگراهها (IIHS) نیز به عنوان یکی از مراکز معتبر برای تستهای تصادف خودرو محسوب میشود. این موسسه در قالب یک سازمان علمی مستقل و غیر انتفاعی با هدف کاهش مرگ و میر، خسارات مالی و جانی ناشی از تصادفات وسایل نقلیه موتوری فعالیت کرده و خودروها را بر اساس میزان ایمنی رتبهبندی میکند.
گفتنی است این مرکز خودروهای مورد بررسی شده را با مقیاس ضعیف، لب مرز، قابل قبول، خوب، پایه، پیشرفته و برتر رتبهبندی میکند. در همین راستا قصد داریم نتایج تست تصادف این مرکز برای خودرو تویوتا کمری LE چهار در مدل ۲۰۱۸ را مورد بررسی قرار دهیم که نتایج این خودرو تا مدل ۲۰۲۱ آن نیز قابل اعمال خواهد بود.
نتایج تست تصادف تویوتا کمری
مقاومت در مقابل آثار تصادف خودرو
تست تصادف از جلو با همپوشانی کوچک – سمت راننده: خوبتست تصادف از جلو با همپوشانی کوچک – سمت مسافر: خوبتست تصادف از جلو با همپوشانی متوسط: خوبتست تصادف از بغل: خوبتست استحکام سقف: خوبمهار سر و صندلیها: خوبپیشگیری و کاهش اثر تصادف
چراغهای جلو (طبق نوع تیپها و آپشنها متفاوت خواهد بود): خوب – قابل قبولپیشگیری از تصادف از قسمت جلو – برخورد خودرو با خودرو: سامانه استاندارد: برترپیشگیری از تصادف از قسمت جلو – برخورد خودرو با عابر پیاده: سامانه استاندارد: برترگیرههای نصب صندلی کودک
سهولت استفاده: خوب+ویژگیهای ایمنی دیگر
چراغهای استاندارد رانندگی در روزسیستم تشخیص نقطه کور به شکل آپشنسیستم استاندارد هشدار خروج از خطوطسیستم استاندارد پیشگیری خروج از خطوطتست تصادف از جلو با همپوشانی کوچک: سمت راننده
این رتبهبندی برای مدلهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ تویوتا کمری قابل اعمال خواهد بود. در این تست تویوتا کمری LE چهاردر مدل ۲۰۱۸ مورد آزمایش قرار گرفت. این خودرو در مدل ۲۰۱۸ نسبت به قبل بازطراحی شده بود. در این تست حدود ۲۵ درصد از پهنای بخش جلو خودرو هنگام سرعت ۶۵ کیلومتر برساعت با یک مانع با ارتفاع ۱۵۲ سانتیمتر برخورد کرد.
ویدیو
ارزیابی کلی: خوب
ساختار و ایمنی بدنه: خوب
سنجش آسیب به راننده
سر/گردن: خوبسینه: خوبلگن/ران: خوبقسمت پایین پا/کف پا: خوبمهار راننده و کینماتیک آدمک: خوب
تست تصادف از جلو با همپوشانی کوچک: سمت مسافر
در این آزمایش نیز حدود ۲۵ درصد از پهنای قسمت جلو هنگامی که خودرو با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت بود، با مانعی به ارتفاع ۱۵۲ سانتیمتر برخورد کرد.
ارزیابی کلی: خوب
ساختار و ایمنی بدنه: خوب
سنجش آسیب به مسافر
سر/گردن: خوبسینه: خوبلگن/ران: خوبقسمت پایین پا/کف پا: خوبمهار مسافر و کینماتیک آدمک: قابل قبول
در این آزمایش کیسه هوای پردهای جانبی برای محافظت از سر در مقابل برخورد با ساختار جانبی و اشیا خارجی توانست پوشش مناسبی را به وجود آورد.
سنجش آسیب به راننده
سر/گردن: خوبسینه: خوبلگن/ران: خوبقسمت پایین پا/کف پا: خوبمهار راننده و کینماتیک آدمک: خوب
تست برخورد از جلو با همپوشانی متوسط
در این تست ۴۰ درصد از پهنای بخش جلو خودرو زمانی که با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت بود با مانعی به ارتفاع ۶۰ سانتیمتر برخورد کرد.
ارزیابی کلی: خوب
ساختار و ایمنی بدنه: خوب
سنجش آسیب به راننده
سر/گردن: خوبسینه: خوبپای چپ: خوبپای راست: خوبمهار راننده و کینماتیکهای آدمک: خوب
تست تصادف از بغل
در این آزمایش خودرو با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت با مانع ۱۴۹۷ کیلوگرمی برخورد کرد.
ارزیابی کلی: خوب
ساختار و ایمنی بدنه: خوب
سنجش آسیب به راننده
– سر/گردن: خوب– نیم تنه بالایی: خوب– لگن/پا: خوبمحافظت از سر راننده: خوب
سنجش آسیب به مسافر عقب
– سر/گردن: خوب– نیم تنه بالایی: خوب– لگن/پا: خوبمحافظت از سر مسافر عقب: خوب
تست استحکام سقف
کارشناسان در این بخش برای محاسبه مقدار نیروی لازم برای فشرده شدن سقف با یک صفحه فلزی روی یک بخش از سقف فشار اعمال خواهند کرد. نیرویی که اعمال میشود نسبت به وزن خودرو به عنوان استحکام به وزن محسوب میشود. نقطه اوج نسبت استحکام به وزن در هر زمانی قبل از فشرده شدن سقف به مقدار ۱۳ سانتیمتر بوده و شاخص کلیدی برای استحکام سقف بهشمار میرود. از این رو یک نسبت خوب استحکام به وزن میبایست حداقل ۴ باشد؛ یعنی سقف باید نیروی حداقل ۴ برابر وزن خودرو را قبل از آن که به مقدار ۱۳ سانتیمتر فشرده شود تحمل کند. حداقل نسبت وزن استحکام به وزن برای دریافت رتبه قابل قبول نیز ۳.۲۵ خواهد بود. عدد ۲.۵ نیز لب مرز بوده و کمتر از آن جزو رتبهبندی ضعیف خواهد بود.
ارزیابی کلی: خوب
وزن کلی خودرو با سوخت و تجهیزات: ۳۳۲۶ پوند
اوج نیرو: ۱۸.۸۶۲ پوند
نسبت استحکام به نیرو: ۵.۶۷
تست مهار سر و صندلیها
نوع صندلی تویوتا کمری مدل ۲۰۱۸ صندلی برقی با روکش پارچهای است.
اگر خودرو بتواند سر سرنشین را به خوبی مهار کند، سرنشین هنگام تصادف با آسیبدیدگیهایی چون شلاقی گردن مواجه نخواهد شد. آزمایش تست مهار سر و صندلیها به کمک یک آدمک ویژه که از ستون فقرات واقعگرایانه بهره میبرد به انجام میرسد. در این تست آدمک روی صندلی خودرو قرار میگیرد و این آزمایش روی یک سورتمه متحرک به انجام میرسد.
ارزیابی کلی: خوب
رتبه بندی داینامیک: خوب
هندسه مهار صندلی/سر: خوب
تست پیشگیری از تصادف از جلو: خودرو با خودرو
تویوتا کمری در این بخش به سامانه استاندارد تویوتا Safety Sense 2.5 و سامانه پیشگیری از برخورد با تشخیص عابر پیاده مجهز بود.
ارزیابی کلی: برتر
این سامانه قادر است الزامات را برای هشدار برخورد از جلو ارائه دهد.خودرو در آزمایش با سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت، مانع تصادف شد.خودرو در آزمایش با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت، مانع تصادف شد.تست پیشگیری از تصادف از جلو: خودرو با عابر پیاده
این تست تمام تیپها را در برمیگیرد. تویوتا کمری مورد آزمایش به سامانه استاندارد تویوتا به همراه سامانه پیشگیری از برخورد با تشخیص عابر پیاده مجهز بود.
ارزیابی کلی: برتر
عبور عرضی کودک
خودرو در سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت، مانع برخورد شد.
خودرو در سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت، مانع برخورد شد.
عبور عرضی بزرگسال
خودرو در سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت، مانع برخورد شد.
خودرو در سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت، مانع برخورد شد.
حرکت بزرگسال در مسیر موازی با خودرو
خودرو در سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت، مانع برخورد شد.
تویوتا کمری هنگام حرکت با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت، سرعت برخورد به میزان ۵۳ کیلومتر برساعت کاهش پیدا کرد. ۲ ثانیه قبل از برخورد نیز خودرو هشدار داد.
تست چراغهای جلو
این رتبهبندی طبق ۴ مدل مختلف چراغ جلوی تویوتا کمری تهیه شده است.
سطح تیپ: XLE هیبرید مجهز به بسته چراغهای جلو تطبیقپذیر
نوع چراغ نور پایین: LED پروژکتورنوع چراغ نور بالا: LED پروژکتورتطبیقپذیر با پیچ: خیرکمک نور بالا: بلهرتبه بندی کلی: خوبسطح تیپ: XSE – XSE هیبرید
نوع چراغ نور پایین: LED پروژکتورنوع چراغ نور بالا: LED پروژکتورتطبیقپذیر با پیچ: خیرکمک نور بالا: بلهرتبهبندی کلی: قابل قبولسطح تیپ: LE– SE– نایتشید – تیآردی – LE هیبرید – SE هیبرید
نوع چراغ نور پایین: LED پروژکتورنوع چراغ نور بالا: LED پروژکتورتطبیقپذیر با پیچ: خیرکمک نور بالا: بلهرتبهبندی کلی: قابل قبولسطح تیپ: XLE هیبرید – XLE
نوع چراغ نور پایین: LED پروژکتورنوع چراغ نور بالا: LED پروژکتورتطبیقپذیر با پیچ: خیرکمک نور بالا: بلهرتبهبندی کلی: قابل قبولتست گیرههای صندلی کودک
تویوتا کمری از دو صندلی عقب با قابلیت قرار دادن سختافزار کامل برای صندلی کودک بهره میبرد.
ارزیابی کلی: خوب+تیپ خودرو: LEنوع صندلی: پارچهای