ضرورت پرداختن به مباحث مهدویت در نمازهای جمعه خراسان جنوبی


ضرورت پرداختن به مباحث مهدویت در نمازهای جمعه خراسان جنوبی

واقعی با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه، گفت: پرداختن به این مباحث در خطبه های نماز جمعه استان تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی واقعی» امروز (۲۱ مهر) در دیدار دست اندرکاران بنیاد مهدویت با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: اقدامات آموزش و پرورش جهت ترویج فرهنگ مهدویت قبل از شیوع ویروس کرونا به دلیل حضور دانش آموزان اثربخشی و اثرپذیری بیشتری داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: طی چند ماه اخیر در فضای مجازی از طریق شبکه شاد مباحثی مرتبط با مهدویت و انتظار برای دانش آموزان خراسان جنوبی مطرح شده است.

وی با بیان اینکه دوره های ضمن خدمت و کارگاه های آموزشی برای فرهنگیان در زمینه ترویج مهدویت اجرا شده است، گفت: با توجه به حضوری شدن مدارس دوباره با حضور پررنگ دانش آموزان در مراسمات مذهبی به خصوص جشن مهدویت رو به رو شویم.

واقعی بیان کرد: متاسفانه در فضای مجازی چندین شائبه رواج پیدا کرده است و برای جامعه مخاطب یعنی دانش آموزان خوشایند نیست و باید عدم واقعیت این شائبه ها را برای دانش آموزان بیان کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به خطبه های نماز جمعه گفت: روز جمعه روز زیارتی امام زمان (عج) است و اگر در خطبه های نماز جمعه به مباحث مهدویت و انتظار پرداخته شود قطعا اثرگذاری بسیاری جهت آماده سازی زمینه ظهور خواهد داشت.

وی در پایان بیان کرد: تلاش خواهیم کرد تا شرایط لازم برای حضور دانش آموزان داوطلب در نمازهای جمعه را فراهم کنیم تا این نسل حضور پررنگ تری در این نوع مراسم ها داشته باشند.

پایان پیام/573

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


عکس پرسپولیس برای پروفایل | 110 عکس نوشته زیبا برای هواداران پرسپولیسی