گفت و گوی رییس‌جمهوری با زلزله‌زدگان اندیکا و قول مساعد در رفع کمبودها


گفت و گوی رییس‌جمهوری با زلزله‌زدگان اندیکا و قول مساعد در رفع کمبودها

اهواز - ایرنا - رییس جمهوری که روز جمعه در سفر سر زده به خوزستان، به اندیکا سفر کرد، در دیدار و گفت و گوی صمیمی با جمعی از عشایر و مردم زلزله زده این شهرستان، از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودهای آنها قرار گرفت.

به گزارش ایرنا آیت الله سید ابراهیم رییسی در این دیدار صمیمی به عشایر و زلزله زدگان قول مساعد داد که تا پیش از آغاز فصل سرما تمام نیازهای آنها برطرف و امکانات لازم در اختیار آنها قرار گیرد.

وی به درخواست ها و مطالبات مردم این منطقه گوش فرا داد و قول داد که این مطالبات در جلسات هیات دولت مطرح و تا حد امکان مصوباتی تصویب شود.

رییس جمهوری از دستگاه‌های اجرایی خواست که تا آخرین توان برای کمک‌رسانی و در اختیار قرار دادن امکانات به این مردم شریف دریغ نکنند و خدمات رسانی به آنها با سرعت بیشتری صورت گیرد تا در آستانه فصل سرما وضعیت سکونت آنها ساماندهی شود.

آیت الله رییسی ادامه داد: فرآیند خدمت رسانی از سوی دستگاه های اجرایی به ویژه سپاه و بسیج در این مناطق در حال انجام است.

وی گفت: بررسی ها نشان می دهد که دستگاه های اجرایی از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استانداری، فرمانداری اندیکا، جمعیت هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و دیگر متولیان امر اقدامات لازم را در دستور کار دارند.

از ۱۲ تا ۱۷ مهر گذشته، پنج زلزله بزرگ، که بزرگترین آن ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد اندیکا را لرزاند. به گفته استاندار خوزستان این زمین لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرد. ۱۳۰

روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین لرزه‌ها دچار خسارت شدند.

شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است.

وزیر کشور نیز صبح امروز جمعه برای بررسی وضعیت زلزله دزدگان اندیکا وارد این منطقه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل