لزوم جلوگیری از تخلیه زباله کشتی‌ها و شناورها به دریا


لزوم جلوگیری از تخلیه زباله کشتی‌ها و شناورها به دریا

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید لزوم بر مدیریت پسماندها در سواحل شهرها و روستاهای ساحلی گفت: از تخلیه زباله کشتی‌ها و شناورها به دریا جلوگیری شود.

فرهاد قلی نژاد اظهار کرد: راهیابی و تخلیه زباله و پسماندها در دریا و سواحل یکی از آلودگی‌های زیست‌بوم دریاها و اقیانوس‌ها است که ضرورت دارد با توجه به آثار نامطلوب پسماندها و زباله‌ها بر دریا و تنوع زیستی آن مدیریت پسماندها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مدیریت اصولی پسماندها برای جلوگیری از تخلیه و ورود انواع پسماندها به دریا، نیازمند اقدام‌های مهمی است و باید مدیریت پسماندها هم در خشکی و هم در دریا جدی گرفته شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بر مدیریت پسماندها در سواحل شهرها و روستاهای ساحلی تاکید و بیان کرد: باید محل‌های تخلیه پسماندها در سواحل پاکسازی و محل‌های دفن استاندارد با فاصله مناسب از ساحل و دریا جانمایی شود.

قلی نژاد ادامه داد: همچنین باید در مراکز گردشگری ساحلی پسماندها به نحو مطلوب جمع آوری و به محل‌های دفن پسماند منتقل شود، آموزش‌های لازم به شهروندان و گردشگران ارائه شود و نیز بر دفع پسماندهای کشتی‌ها و شناورها طبق کنوانسیون‌های بین المللی نظارت شود و از تخلیه زباله کشتی‌ها و شناورها به دریا جلوگیری شود.

وی به نقش دستگاه‌های اجرایی مرتبط اشاره کرد و تصریح کرد: مدیریت صحیح و اصولی پسماندها در سواحل و دریا نیازمند همکاری دستگاه‌های دولتی مانند شهرداری‌ها، سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان شیلات است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر مشارکت مردم را در موفقیت برنامه مدیریت پسماندها در ساحل و دریا بسیار مهم خواند و گفت: برنامه مدیریت پسماندها در سواحل استان در دوسال اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته و نظارت بر شناورهای طبق کنوانسیون‌های بین المللی با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی در حال انجام است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست استان بوشهر، برنامه مدیریت پسماندها در سواحل استان بوشهر از سال ۹۸ با اولویت سواحل مناطق حفاظت شده آغاز و همچنین کانون‌های آلوده به پسماند در سواحل پاکسازی شده است. در همین زمینه برنامه آموزش صیادان و لنج‌داران در اسکله‌های مهم صیادی استان برای مشارکت آن‌ها در جلوگیری از آلودگی محیط زیست دریا در حال انجام است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها