15 کیلومتر راه در سردشت آسفالت شد


 15 کیلومتر راه در سردشت آسفالت شد

مهاباد- ایرنا- فرماندار سردشت گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 15 کیلومتر از راه های آنتنی روستایی و محورهای مواصلاتی این شهرستان مرزی با اعتبار بیش از 200 میلیارد ریال آسفالت و بهسازی شده است.

اقصی نخشی‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال ۱۵ کیلومتر از جاده های بین شهری و نیز محورهای آنتنی ۱۰ روستای این شهرستان با بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه آسفالت و بهسازی شده است.

وی افزود: این جاده ها شامل ورودی شهر "نلاس"، جاده روستای "بیلوکه" و "گرژال" در بخش وزینه و جاده روستاهای "سارتکه"، "زمزیران" ، "مکل آباد" و "بصره" در بخش ربط و باند سبقت ورودی شهر ربط ، روکش جاده سردشت به مهاباد و در بخش مرکزی نیز جاده روستاهای "ماراغان"، "کانی ره ش" ، "گولان" و "بیران" است.

فرماندار سردشت اضافه کرد: برای آسفالت و بهسازی این جاده ها از محل اعتبارات ملی، استانی و راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه و شهرسازی هزینه انجام شده است.

نخشی پور ادامه داد: همچنین یک دهنه پل نیز در محور سردشت به پیرانشهر نزدیک روستای "بناویله" با ارتفاع چهار متر، عرض ۹ متر و طول دهنه پل ۱۰ متر با سازه بتونی با ۱۲ میلیارد ریال هزینه احداث شده است.

وی گفت: فاز نخست ورودی شهر نلاس به طول هزار و ۱۰۰ متر نیز امسال آسفالت شده است که فاز دوم آن نیز یک کیلومتر افزایش یافته که بلافاصله با تخصیص اعتبار آسفالت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی در نزدیکی مرزهای عراق واقع شده و با چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با ۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر از شهرستان های محروم استان به شمار می رود.

این شهرستان دارای ۱۰۰ کیلومتر جاده بین شهری و ۵۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی