نخستین مرکز بین‌المللی یونسکو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد شد


نخستین مرکز بین‌المللی یونسکو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد شد

مشهد- ایرنا- مرکز بین‌المللی علوم پایه پزشکی و تغذیه انسانی سازمان یونسکو، برای نخستین بار در کشور، در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه‌اندازی و فعال شد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه در نشستی خبری گفت: مرکز مزبور اولین واحد همکار یونسکو در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که به دنبال امضای موافقت‌نامه آن در هیات دولت در این دانشگاه راه‌اندازی شده است.


دکتر مجید غیور مبرهن بیان کرد: مرکز علوم پایه پزشکی و تغذیه انسانی تنها مرکز یونسکو در غرب آسیا و کشورهای همسایه به شمار می رود که بعد از ۸ سال کار جمعی و همکاریهای تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با سازمان یونسکو به نتیجه رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: راه اندازی مرکز بین المللی یونسکو به دنبال طی فرآیندهای طولانی، تشریفات قانونی، بازدیدها و ارزیابی کارشناسان سازمان یونسکو مصوب شده است‌ که راه اندازی این مرکز برای مردم فواید و مزایای زیادی در حوزه تحقیقات کاربردی در زمینه تغذیه و علوم انسانی دارد.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: علاوه بر همکاریهای علمی، مرکز بین المللی یونسکو به عنوان پل ارتباطی ایران با سازمان بهداشت جهانی فعال خواهد بود.
ودکتر غیور تصریح کرد: بر این اساس ایران می تواند طرح های مختلف تحقیقاتی را با سازمان بهداشت جهانی به سرانجام برساند که یکی آنها ایجاد "دانشگاه و شهر بدون دخانیات" در مشهد است.

وی گفت: مراسم افتتاح مرکز بین المللی علوم پایه پزشکی و تغذیه انسانی، چهارشنبه هفته جاری با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برج سپید مشهد برگزار خواهد شد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با افزون بر ۹ هزار دانشجو و ۲۳ هزار کارمند بهداشتی و درمانی به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور شناخته می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز