تولید دو هزار و 500 تن به در گیوی


تولید دو هزار و 500 تن به در گیوی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید دو هزار و 500 تن به و هیوای با کیفیت در شهر گیوی خبر داد.

خلیل نیکشاد ۱۱ آبان در بازدید از باغ شهر گیوی اظهار کرد: با نوسازی و بهسازی باغات کوثر و همچنین خلخال تلاشمان بر این است تا جنوب استان را به قطب تولید محصولات با ارزشی همچون به، گردو و انار تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: ۳۷۰ هکتار از باغات ارزشمند گیوی به کشت محصول به یا همان هیوا اختصاص یافته که تولید ۱۰ تن در هر هکتار از این باغات پیش‌بینی شده که امیدواریم این فرآیند تحققی عینی پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به زمان برداشت و چیدن به از باغات گیوی اشاره کرد و گفت: جشنواره‌ای نیز به همین منظور برگزار شد تا ما این منطقه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای گردشگران را بیشتر و بهتر معرفی کنیم تا به به عنوان محصول با ارزش به عنوان برند این شهرستان معرفی شود.

نیکشاد افزود: با تکمیل پایاب سد گیوی ظرفیت توسعه باغات در این منطقه رقم خواهد خورد که امیدواریم در تولید به این شهرستان بتواند جایگاه ممتازی را در کشور به دست آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما در جنوب استان برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مشخصی را انجام دادیم تا در یک فرجه زمانی چهار ساله بخش عظیمی از باغات احیا شده و نوسازی باغات به انجام رسیده و افزایش بهره‌وری را در هر هکتار شاهد باشیم.

نیکشاد اضافه کرد: باغداران گیوی علاقمند به توسعه باغات با روش‌های نوین آبیاری و استفاده از الگوهای جدید افزایش بهره‌وری هستند که در این باب در کنار برنامه‌های آموزشی، تلاشمان بر این است تا زیرساخت‌های لازم را نیز در توسعه و تقویت باغداری مدرن در منطقه فراهم کنیم.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بیش از 500 فقره گواهینامه صادرات و واردات در اردبیل صادر شد