نرم نرمک می‌رسد پیک ششم


نرم نرمک می‌رسد پیک ششم

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: روند افزایشی کرونا در هفته‌های اخیر بسیار آهسته و ملایم است و مانند پیک‌های گذشته سیر صعودی با سرعتی ندارد، اما هشداردهنده است چراکه پیک ششم نیز مانند پیک‌های قبلی اثرات بدی خواهد داشت.

غلامرضا شریف‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در طی سه هفته اخیر در استان مجددا شاهد افزایش موارد مثبت کرونا بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه این روند افزایشی بسیار آهسته و ملایم است و مانند پیک‌های گذشته سیر صعودی با سرعتی ندارد، اما هشداردهنده است چراکه پیک ششم نیز مانند پیک‌های قبلی اثرات بدی خواهد داشت، افزود: میزان بستری بیماران کرونایی از ۳۰ روز قبل روی خط ثابتی است و در یک هفته گذشته مختصر کاهشی داشته، یعنی از ۱۰۶ مورد در هفته ماقبل به ۱۰۰ مورد در هفته گذشته رسیده و در این مدت در استان هشت مورد فوتی داشتیم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: باتوجه به اینکه روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی به میزان قابل توجهی در استان کاهش داشته است، مجددا شاهد خیز جدید شیوع بیماری خواهیم بود.

شریف‌زاده با بیان اینکه مورد دیگر نگرانی در مورد کرونای دلتا پلاس است که در کشورهای مجاور مانند پاکستان، افغانستان و ترکیه دیده شده و ممکن است در استان نیز شیوع پیدا کند، تصریح کرد: دو موضوع در پیشگیری از ایجاد موج جدید کمک‌کننده خواهد بود که رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک و استفاده از تهویه مناسب در فضای بسته مهم‌ترین است.

وی با بیان اینکه شهرستان نهبندان از مدت‌ها پیش وضعیت نارنجی داشته و ورود ویروس را از مرز نداریم بلکه مربوط به ارتباط این منطقه با استان سیستان و بلوچستان است، یادآور شد: پوشش کامل واکسیناسیون در استان با توجه به تنوع و وجود واکسن کافی در استان امری است که از مردم انتظار داریم تا به پیک ششم نرسیم.

شریف زاده با اشاره به کاش مراجعات مردم برای تزریق واکسن، بیان کرد: میانگین واکسیناسیون دز اول برای افراد بالای ۱۲ سال در سطح کشور ۷۸ درصد و دز دوم ۴۹ درصد است؛ ۶۲ مورد فوتی کرونا از اول مهر ماه در استان داشتیم و همه این افراد جزو گروه سنی بودند که می‌توانستند واکسن کرونا را دریافت کنند اما ۱۹ نفر برای تزریق واکسن مراجعه نداشتند.

انتهای پیام



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری عضو شورای شهر ماهشهر