63 هکتار از مدیریت پارک جنگلی قلاتوک اشنویه به شهرداری احاله شد


63 هکتار از  مدیریت پارک جنگلی  قلاتوک  اشنویه به شهرداری احاله شد

مهاباد- ایرنا- فرماندار اشنویه گفت: 63 هکتار از پارک جنگلی قلاتوک این شهرستان توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به شهرداری احاله مدیریت شد.

عبدالسلام مام‌عزیزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این برای اولین بار در آذربایجان‌غربی است که این اقدام صورت می گیرد، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل این شهرستان، توجه به بخش گردشگری و جذب سرمایه گذار در اولویت است و این احاله مدیریت جهت بهره‌وری بیشتر از استعدادهای طبیعی شهرستان صورت گرفته است.

وی افزود: ضمن حفظ و حراست از منابع طبیعی با جذب سرمایه‌گذار و ایجاد مجتمع‌های تفریحی گام اساسی جهت بهره‌برداری از این عرصه از منابع طبیعی انجام خواهد شد.

فرماندار اشنویه با بیان اینکه پیش از این تنها پنج هکتار از این پارک تحت پوشش و مدیریت شهرداری بود اضافه کرد: طرح احاله مدیریت بهره‌وری پارک جنگلی قلاتوک در راستای تبعیت از سیاست‌های راهبردی برای توسعه مناطق گردشگری و توریستی صورت گرفت.

مام‌عزیزی با بیان اینکه احاله مدیریت پارک جنگلی قلاتوک در جلوگیری از پیشروی زمین‌های زراعی پیرامونی و تصرفات غیرقانونی تاثیرگذار و ضروری است افزود: پایداری منابع و جاذبه‌های طبیعی و حفاظت از زیست بوم و جلوگیری از فرسایش خاک جزیی از اهداف برنامه‌های احاله مدیریت این منابع است.

وی با تاکید بر روان سازی جریان سرمایه گذاری در این پارک جنگلی اظهار داشت: در نظر گرفتن ویژگی های بومی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منطقه در برنامه‌ریزی فیزیکی سایت باید مورد توجه قرار گرفته و از طراحی‌ نمونه های موفق در تفرجگاه‌های برتر در این مکان استفاده شود.

فرماندار اشنویه گفت: از تمام سرمایه گذاران جهت ارایه طرح‌های گردشگری و مجتمع‌های تفریحی در پارک جنگلی قلاتوک این شهرستان دعوت به عمل می آید و علاقه مندان می توانند طرح‌های پیشنهادی خود را به شهرداری ارایه دهند.

پارک جنگلی قلاتوک از جاذبه‌های گردشگری استان آذربایجان‌غربی است که در ارتفاعات اشنویه و مشرف به شهر واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان