خراسان رضوی سرد و بارانی می‌شود


خراسان رضوی سرد و بارانی می‌شود

هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به کاهش دمای محسوس و بارش‌های رگباری در سطح استان هشدار داد.

براساس اطلاعیه هواشناسی خراسان رضوی از اواخر وقت امروز استان از نواحی شمال غرب تحت تأثیر سامانه ناپایدار سرد و بارش‌زا قرار می‌گیرد که با گسترش این سیستم طی امروز انتظار می‌رود ضمن افزایش سرعت وزش باد و افزایش ابرناکی شاهد وقوع بارش‌های رگباری باران و در نواحی سردسیر بارش برف، کاهش قابل ملاحظه دما و همچنین تشکیل مه و کاهش دید باشیم. .

وقوع بارش‌های رگباری که تا قبل از ظهر جمعه ادامه دارد، در برخی نقاط و به‌ویژه در نیمه شمالی با احتمال رعدوبرق و آبگرفتگی خواهد بود. همچنین وقوع بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر و کوهستانی استان همراه با تشکیل مه و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

ماندگاری هوای سرد تا اواسط هفته آینده ادامه دارد. حداکثر دمای روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ درجه و حداقل دمای شبانه بین ۶ تا ۸ درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت و در مناطق سردسیر و کوهستانی دمای حداقل شبانه به کمتر از ۵ درجه سلسیوس زیر صفر نیز خواهد رسید.

وزش باد شدید در سطح استان در مناطق بادخیز همراه با گردوخاک، کاهش دید و احتمال بروز خسارت خواهد بود. گسترش مه و کاهش قابل ملاحظه دید از اواخر وقت امروز آغاز می‌شود و طی روز جمعه نیز ادامه دارد.

لغزندگی معابر در محورهای استان به‌ویژه محورهای کوهستانی، احتمال بروز خسارت به سبب وزش باد شدید، همچنین تشکیل مه و کاهش دید در محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه از اواخر وقت پنجشنبه و طی جمعه از جمله مخاطرات پیش‌بینی شده دیگر تحت تأثیر این سامانه ناپایدار سرد و بارش‌زاست.

همچنین در این اطلاعیه بر مدیریت مصرف منابع انرژی، تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و ... و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به سبب بارش و افزایش شدت وزش باد در سطح استان همچنین به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ترددهای جاده‌ای استان به‌ویژه محورهای کوهستانی شمال استان تاکید شده است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب