تیزر خودروی الکتریکی و مفهومی هیوندای سون منتشر شد


تیزر خودروی الکتریکی و مفهومی هیوندای سون منتشر شد

هیوندای، تصاویر اولیه از خودروی الکتریکی و مفهومی سون را به نمایش گذاشته است که به تولید شاسی‌بلند برقی فول سایز آیونیک 7 در سال 2024 منتهی می‌شود. هیوندای به سرعت در جهت پیشبرد برنامه‌های خود برای تولید خودروی الکتریکی تلاش می‌کند. در همین راستا کانسپت جدیدی به نام سون (SEVEN) را معرفی کرده است … The post تیزر خودروی الکتریکی و مفهومی هیوندای...

هیوندای، تصاویر اولیه از خودروی الکتریکی و مفهومی سون را به نمایش گذاشته است که به تولید شاسی‌بلند برقی فول سایز آیونیک ۷ در سال ۲۰۲۴ منتهی می‌شود.

هیوندای به سرعت در جهت پیشبرد برنامه‌های خود برای تولید خودروی الکتریکی تلاش می‌کند. در همین راستا کانسپت جدیدی به نام سون (SEVEN) را معرفی کرده است که اولین نمایش جهانی خود را در نمایشگاه اتوموبیلیتی لس آنجلس (AutoMobility LA) طی ماه جاری میلادی در ۱۷ نوامبر خواهد داشت.

تیزر خودروی الکتریکی و مفهومی هیوندای سون منتشر شدهیوندای سون کانسپت

اگر تا به حال متوجه نشده‌اید، خودروی مفهومی سون به عنوان پیش نمایشی برای تولید شاسی‌بلند برقی آیونیک ۷ (Ioniq ۷) عمل می‌کند. طبق اعلام قبلی هیوندای، مدل نهایی در اوایل سال ۲۰۲۴ وارد بازار می‌شود و مشابه با پلیسید (Palisade) با پیکربندی ۶ و هفت صندلی ارائه خواهد شد.

تیزر خودروی الکتریکی و مفهومی هیوندای سون منتشر شدکانسپت هیوندای سون

به گزارش carscoops، خودروساز کره جنوبی به جزئیات زیادی از این کانسپت اشاره نکرده است. از جمله اطلاعاتی که فعلا وجود دارد، می‌توان به برخی از انتخاب‌های طراحی بیرونی و داخلی مانند نورپردازی که ترکیبی از آن‌چه در آیونیک ۵ و ون استاریا (Staria) دیده‌ایم، فضای سالن و استفاده از مواد سازگار با محیط زیست در داخل کابین اشاره کرد.

تیزر خودروی الکتریکی و مفهومی هیوندای سون منتشر شدکانسپت هیوندای سون

تصاویر منتشر شده فرمی را نشان می‌دهد که از طراحی عملکردی پیروی می‌کند که جرأت دارد از سنت‌های عصر موتورهای احتراق داخلی فاصله بگیرد. مسئولان هیوندای می‌گویند معماری نورپردازی سون با پیکسل‌های پارامتریک، هویت طراحی منحصربه‌فرد آیونیک که دنیای آنالوگ را با احساسات دیجیتال مرتبط می‌کند، تعریف می‌شود.

فضای داخلی خودروی الکتریکی و مفهومی سون، فضای سالنی ممتاز و شخصی‌شده را نشان می‌دهد، که نوآوری فضایی که هیوندای موتور با آیونیک ۵ نشان داده است را عمیق‌تر می‌کند.

تیزر خودروی الکتریکی و مفهومی هیوندای سون منتشر شدکانسپت هیوندای سون

جاش بایرنز، هنرمند CarScoops اخیراً سعی کرد براساس برخی از تیزرهای مبهم منتشر شده در ماه سپتامبر، ظاهر آیونیک ۷ را حدس بزند، اما پس از دیدن طرح مفهومی در نمایشگاه خودرو لس آنجلس، دوباره به این شاسی‌بلند الکتریکی نگاه خواهیم کرد.

قدرت زیاد و شارژ سریع برای آیونیک ۷

درحالی‌که باید دید این مطالعه چه نتایجی را به همراه خواهد داشت، هیوندای قبلا تأیید کرده بود که تمام مدل‌های آیونیک بر پلتفرم E-GMP این شرکت سوار خواهند شد. مدل ۷ از باتری‌های جدید SK Innovation با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات ساعت و ۸۰۰ ولت استفاده خواهد کرد. به لطف این فناوری‌ها، ظرفیت پیمایش بیش از ۴۸۳ کیلومتر (۳۰۰ مایل) و شارژ سریع را با ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ مجدد در حدود ۱۸ دقیقه ارائه می‌‌دهد.

تیزر خودروی الکتریکی و مفهومی هیوندای سون منتشر شدهیوندای آیونیک ۶ و ۷

همچنین نسخه چهار چرخ محرک این خودروی برقی با استفاده از موتور دوگانه با قدرت ترکیبی ۳۰۸ اسب بخار (۲۳۰ کیلووات) ارائه خواهد شد. تعجب نخواهیم کرد اگر هیوندای با آپشن‌های قدرتمندتر در مرحله بعد وارد بازار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی