بیش از 10هزار کهگیلویه وبویراحمدی در طرح جهش تولیدمسکن نام‌نویسی کردند


بیش از 10هزار کهگیلویه وبویراحمدی در طرح جهش تولیدمسکن نام‌نویسی کردند

گچساران - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای شروع طرح جهش تولید مسکن تاکنون 10 هزار و 777شهروند استان برای بهره مندی از مزایای این طرح نام نویسی کرده اند.

پژمان نیک اقبالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: معلولان جسمی حرکتی ۲۰ سال به بالا و نخبگان ۲۰ سال به بالای دارای گواهینامه از بنیاد نخبگان کشور حتی در صورت مجرد بودن هم می توانند در طرح جدید جهش تولید نام نویسی کنند.

وی بیان کرد: تا به امروز تنها بانوان مجرد بالای ۳۵ ساله که دارای فرزند و سرپرست خانوار بوده اند می توانستند در این طرح نام نویسی کنند.

نیک اقبالی تاکید کرد: سبز بودن فرم «ج» متقاضی به این معنا که از ابتدای انقلاب تاکنون از امکانات دولتی یا یارانه‌ای بخش مسکن و زمین و وام مسکن استفاده نکرده باشد ، متأهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا و نداشتن مالکیت خصوصی املاک یا مسکن از جمله شروط اولیه ثبت نام در این طرح است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ثبت‌نام دور جدید مسکن از روز بیست و هشتم مهر در سامانه جدید «ثمن» آغاز و تا یک ماه ادامه دارد.

در مرحله اول ثبت نام اطلاعات هویتی سرپرست خانوار یا متقاضی اخذ می‌شود و همچنین متقاضی باید اطلاعات افراد تحت قیمومیت و تحت کنترل خود را درج کند.

واجد شرایط بودن متقاضی بعد از بررسی شرایط وی به او پیامک می‌شود و از آنها خواسته می‌شود که به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها یا بنیاد مسکن مراجعه حضوری داشته باشند و مدارک سکونت در شهر مورد تقاضا را ارائه دهند.

مرحله بعد نیز معرفی به بانک عامل و افتتاح حساب سپرده است و در نهایت متقاضی به پروژه‌های در حال احداث ارجاع داده می‌شود.

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که تلاش می‌کند حداکثر کمک را به دهک‌های یک تا سه داشته باشد.

بر این اساس برای دهک‌های اول تا سوم، شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و مسکن روستایی حداکثر مساعدت دولت انجام می شود.

این تسهیلات شامل زمین رایگان ، کاهش نرخ سود تسهیلات ، افزایش میزان وام نسبت به قیمت تمام شده، تخفیف یا معافیت از هزینه‌های خدمات مهندسی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لغت نامه ورزشی