تقویت موسسه‌های داوری اولویت دادگستری اردبیل است


تقویت موسسه‌های داوری اولویت دادگستری اردبیل است

اردبیل- ایرنا- رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل گفت: تقویت موسسه‌های در اولویت تشکیلات قضایی این استان قرار دارد و اطلاع‌رسانی اقدام‌های این نهاد داوری برای آگاهی آحاد مردم ضروری است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو روز یکشنبه در این زمینه اظهار کرد: مقوله نهاد داوری از مباحث تاکید شده در فقه اسلامی و از تجربه‌های موفق کشورهای مختلف است که در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم در راستای کاهش مراجعه به محاکم و حل و فصل دعاوی در مراجع شبه قضایی مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به حجم پرونده‌های در دست بررسی در محاکم قضایی استان اردبیل افزود: موسسه‌های داوری به عنوان یک نهاد حقوقی نوپا نقش مهمی در حل و فصل مسالمت‌آمیز دعاوی و تسهیل دادرسی می‌توانند ایفا کنند که در این راستا باید با برگزاری دوره‌های آموزشی لازم و بازدیدهای منظم، موسسه‌های داوری بیش از پیش در خدمت مردم شریف این استان باشند.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: بر این اساس فرآیندهای اقدامی و مسائل و مشکلات مرتبط با این نهاد از جمله پیش‌نویس اساسنامه کانون در نشستی تخصصی بررسی و تدابیر مقتضی در خصوص راهکارهای ارجاع موثر به داوری اتخاذ گردید.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰ موسسه داوری در کل استان اردبیل ثبت شده است که از این میان ۱۰ موسسه فعال بوده و در هشت ماهه امسال ۱۵۰ فقره پرونده به این موسسه‌ها ارجاع شده است.

۴۳۰ هزار فقره پرونده سال گذشته در دادگستری استان اردبیل مورد رسیدگی قرار گرفت که از این میان نزدیک به ۲۸ هزار فقره پرونده با مصالحه ختم شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان