فعالیت حضوری مدارس مقطع متوسطه دوم در تمامی شهرهای آبی و زرد بلامانع است


فعالیت حضوری مدارس مقطع متوسطه دوم در تمامی شهرهای آبی و زرد بلامانع است

مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فعالیت حضوری مدارس مقطع متوسطه دوم در تمامی شهرهای آبی و زرد بلامانع بوده، اما در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است.

دکتر محمد احمدیان در این خصوص، اظهار کرد: مدارس مقطع متوسطه دوم از ۱۵ آبان در تمامی شهرهای آبی و زرد بازگشایی شده و فعالیت حضوری در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع بوده و برگزاری کلاس‌های حضوری این شهرها به پس از پایان وضعیت نارنجی و رسیدن به وضعیت زرد موکول شده است.

وی تصریح کرد: آمار نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال واکسینه شده ۷۴ درصد دُز اول و ۲۳ درصد دُز دوم است و ضمن اینکه معلمان ۷۱ درصد دُز اول و ۵۶ درصد دُز دوم زده‌اند.

مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مواردی که واکسن زدند کارت واکسن ارائه می‌دهند و موارد واکسن نزده باید تب سنجی شده و هفته‌ای ۲ بار تست PCR بدهند، هر چند که ایده‌آل در این است که واکسینه شوند، خاطرنشان کرد: همچنین ورود مدیران، معاونان، معلمان و دیگر مسئولان اجرایی، آموزشی و خدماتی مدارس بدون داشتن کارت واکسن کرونا به محیط مدرسه و کلاس درس ممنوع است و باید سریعاً نسبت به انجام واکسیناسیون کرونا اقدام کنند تا منعی برای حضور در مدرسه نداشته باشند.

دکتر احمدیان اضافه کرد: بازگشایی مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه اول طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا بنا بوده که از اول آذر ماه باشد، اما هنوز ابلاغیه‌ای در این خصوص به استان‌ها اعلام نشده است و برای تصمیم‌گیری در این خصوص منتظر دریافت دستورالعمل مربوطه هستیم.

به گزارش وبدا، مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: کل جمعیت دانش‌آموزی حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۹۴۶ هزار و ۶۵ نفر بوده که از این تعداد ۵۵۷ هزار و ۵۲۳ نفر در مقطع ابتدایی، ۲۲۸ هزار و ۵۷ نفر در مقطع متوسطه اول و ۱۶۰ هزار و ۴۸۵ نفر در مقطع متوسطه دوم هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


70 عکس صبح بخیر انگیزشی با جملات مثبت و امید بخش